EN
  • Anasayfa
  • FDB5078 Misyonerlik Faaliyetleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5078 - Misyonerlik Faaliyetleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Misyonerlik Faaliyetleri FDB5078 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren
Amaç

Dinlerin birbirine yaklaşımlarını ve bu yaklaşımların tarihi gelişimini incelemek. Farklı dinlere mensup insanların birlikte yaşama anlayışına katkı sağlamak.

Ders İçeriği

Dinlerin birbirlerine yaklaşım tarzları. Dışlayıcı, Kapsamacı ve Çoğulcu yaklaşımlar. Tarihten günümüze dinlerin yayılma çabaları, Dinlerarası diyaloğun ortaya çıkışı, katkılar ve eleştiriler

Ders Kaynakları Asrımızda Hıristiyan-Müslüman Münasebetleri, İstanbul 1993; Ahmet Hikmet Eroğlu
Türkiye’de Misyonerlik Faaliyetleri, Editör, Ömer Faruk Harman, İstanbul 200
Mustafa Erdem, Misyonerlik Faaliyetleri ve Türkiye, Ankara 2005
Ülkemizde Misyonerlik Faaliyetleri Yapan Gruplarla ilgili Çalışmalar veMakaleler
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Misyon ve Misyonerlik kavramları Ders Tartışmalı Ders Seminer
2 Misyonerli dinlerin benzer ve farklı yönleri. Ders Tartışmalı Ders Seminer
3 Misyonerlik ve tebliğ arasındaki farklar. Ders Tartışmalı Ders Seminer
4 Misyonerliğin hıristiyanlıktaki dini referansları Ders Tartışmalı Ders Seminer
4 Misyonerliğin hıristiyanlıktaki dini referansları Ders Tartışmalı Ders Seminer
6 Misyonerliğin metodolojisi Ders Tartışmalı Ders Seminer
7 Misyoner Dinlerin metodolojisi Ders Tartışmalı Ders Seminer
8 Misyonerlik aktiviteleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
9 Katolik misyonerler ve faaliyetleri. Ders Tartışmalı Ders Seminer
10 Protestan Misyonerlik faaliyetleri. Ders Tartışmalı Ders Seminer
11 Modern dünyada misyonerlik aktiviteleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
12 Katolik Kilisesi ve Dinlerarası Diyalog Ders Tartışmalı Ders Seminer
13 Misyoner Kökenli Uzakdoğu Dinleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
14 Uzakdoğu Dinlerinin Misyon Kuruluşları Ders Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dinlere anlama odaklı yaklaşır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Farklı inanışa sahip olanın ötekileştirilmemesi gerektiğini fark eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Kültürel çoğulculuğun farkında olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Tebliğ ve misyonerliğin farklılığının ayırt eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dinlere anlama odaklı yaklaşır. - - - - - - - - - - - -
Farklı inanışa sahip olanın ötekileştirilmemesi gerektiğini fark eder. - - - - - - - - - - - -
Kültürel çoğulculuğun farkında olur. - - - - - - - - - - - -
Tebliğ ve misyonerliğin farklılığının ayırt eder. - - - - - - - - - - - -