EN
  • Anasayfa
  • FDB5085 Dini İletişim ve Din Eğitimi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5085 - Dini İletişim ve Din Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dini İletişim ve Din Eğitimi FDB5085 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren
Amaç

Din eğitiminde iletişimin önemini kavratmak, iletişimin temel ilke ve becerilerini kazandırmak, iletişimin unsurları ve alanları hakkında farkındalık oluşturmak; bu sayede daha yetkin din eğitimcileri yetiştirmek bu dersin amacını teşkil etmektedir.

Ders İçeriği

İleişim ve öğrenme; dini iletişim alanları ve ilkeleri; dini iletişimde kaynak, mesaj, alıcı ve kanal; dini ileitişimin engelleri bu dersin genel olarak içeriğini teşkil etmektedir.

Ders Kaynakları Cebeci Suat. Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim. İstanbul: İz Yayıncılık, 2. Baskı., 2011
Koç Ahmet. Din Eğitiminde Etkili İletişim. İstanbul: Rağbet Yayınları, 3. Baskı., 2014.
Köylü Mustafa. Psiko-Sosyal Açıdan İletişim. Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 3. Baskı., 2011.
Kaya, Alim. Kişilerarası Ilişkiler ve Etkili Iletişim. Ankara: Pegem Akademi, 2017.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim ve iletişim unsurları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Farklı iletişim becerileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
3 Okulda dini iletişim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Ailede dini iletişim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
5 Toplumda dini iletişim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Dini iletişimde kaynak Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Dini iletişimde mesaj Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Ara sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Dini iletişimde mesaj Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 Dini iletişimde alıcı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 Dini iletişimde sınırlayıcı ilkeler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 İletişim engelleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 İletişimde kaynak, alıcı, zaman ve ortam engelleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Final sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim kavramını açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İletişim unsurlarını bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ailede iletişimin önemini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okulda iletişimin önemini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toplumda iletişimin önemini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İletişim engellerini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İletişim kavramını açıklar - - - - - - - - - - - -
İletişim unsurlarını bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Ailede iletişimin önemini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Okulda iletişimin önemini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Toplumda iletişimin önemini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
İletişim engellerini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -