Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mukayeseli Eğitim Felsefesi | FDB5088 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Din Eğitimi ile ilişkili olarak Eğitim Felsefesi'nin temel kavramları, çeşitli Eğitim Felsefesi akımları hakkında bilgi sahibi olmak, çağımızda Eğitim Felsefesi Sistemleri konusunda bilgi vermek ve öğrencilerin bu konudaki donanımlarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Eğitim Felsefesi'nin temel kavramları, çeşitli Eğitim Felsefesi akımları, Din Eğitimi ile ilişkili olarak ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı, Mukayeseli Eğitim Felsefesi Sistemleri, İstanbul 2002.
Prof Dr. Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, İstanbul 1972 H. Fikret Kanad, Pedagoji Tarihi, İstanbul 1963 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Demokrasi nedir? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Demokrasi Çeşitleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Demokrasi Eğitimi Anlayışının Hareket Noktası | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Demokratik Değerler ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | İdealizm, İdealist Metafizik ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Realizm, Realist Bilgi Kuramı ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Pragmatizm Nedir? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Pragmatizmin Değerler Anlayışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Pragmatik Eğitimin Gayeleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Varoluşçuluk | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Varoluşçu Değerler ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Varoluşçu Eğitimde Program Metot ve Gayeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Nihilizm ve din eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eğitim Felsefesi alanındaki temel problemleri kavrama. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Din Eğitimi alanında disiplinler arası çalışma becerisi kazanma. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Eğitim felsefeleri hakkında bilgi sahibi olma. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Eğitim Felsefesi ile Din Eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrama | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Eğitim Felsefesinin temel kavramlarını tanıma. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi alanındaki temel problemleri kavrama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din Eğitimi alanında disiplinler arası çalışma becerisi kazanma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitim felsefeleri hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitim Felsefesi ile Din Eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitim Felsefesinin temel kavramlarını tanıma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |