| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | KIM8000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze ve uygulamalı eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN Doç. Dr. Adem SARIHAN Prof. Dr. Mustafa ARIK Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH Doç. Dr. Zerrin PAT Doç. Dr. Gökhan SEVİNÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Lisansüstü eğitim sürecinde bir yüksek lisans tez çalışmasında, tez konusunun belirlenmesi için gözlem yapma, gözlemlerden elde edilen bilgilerden hipotez oluşturma, hipotezi doğrulamak için uygun deneysel yöntemleri belirleme, hipotezin belirlenen yöntemler ve deneysel çalışmalarla test edilmesi, hipotezin doğrulanması, sonuçların bilimsel olarak yorumlanması ve ifadesi, deneysel aşamalardan elde edilen tüm verilerin tez formatına dönüştürülmesi ve sunulması aşamalarını öğrencilere öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Tez konusunun belirlenmesi için gözlem yapma, gözlemlerden elde edilen bilgilerden hipotez oluşturma, hipotezi doğrulamak için uygun deneysel yöntemleri belirleme, hipotezin belirlenen yöntemler ve deneysel çalışmalarla test edilmesi, hipotezin doğrulanması, sonuçların bilimsel olarak yorumlanması ve ifadesi, deneysel aşamalardan elde edilen tüm verilerin tez formatına dönüştürülmesi ve sunulması |
| Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç, Funda Demirel ve diğer. Pagem yayınları, Beşevler, ANKARA, 2017.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ahmet Aypay, Anı Yayıncılık, 2005. Uzmanlık alanı kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konu ile ilgili literatür taraması ve tez konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Elde edilen literatürlerin değerlendirilmesi | |
| 3 | Deneysel çalışmanın planlanması | |
| 4 | Deneysel çalışma için gerekli olan malzemelerin hazırlanması | |
| 5 | Deneysel kontrollerin seçilmesi | |
| 6 | Deneylerin yapılması I | |
| 7 | Deneylerin yapılması II | |
| 8 | Deneylerin yapılması II | |
| 9 | Deneysel sonuçların değerlendirilmesi | |
| 10 | Eksik görülen deneysel çalışmaların yapılması | |
| 11 | Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolüElde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü | |
| 12 | Elde edilen bulguların istatiksel çalışmasının yapılması | |
| 13 | Dataların uygun bir ifade ile yazılması | |
| 14 | Yazım aşaması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Elde edilen literatürleri değerlendirir | |||
| Literatür taraması yapar | |||
| Deney için uygun yöntemi belirleyebilecektir. Deneyi planlar ve gerekli materyalleri hazırlar. Tezini bir jüriye sunar ve Tezini savunur | |||
| Elde edilen literatürleri inceler | |||
| Proje konusu belirler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elde edilen literatürleri değerlendirir | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Literatür taraması yapar | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Deney için uygun yöntemi belirleyebilecektir. Deneyi planlar ve gerekli materyalleri hazırlar. Tezini bir jüriye sunar ve Tezini savunur | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Elde edilen literatürleri inceler | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | 4 | ;
| Proje konusu belirler | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3,2 | 4 |