Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Kimyada Mekanistik İncelemeler I | KIM6001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel Organik reaksiyon mekanizması çeşitlerini öğrenmek ve bir reaksiyonun mekanizması hakkında öngörüde bulunabilme yeteneği kazanmak. |
Ders İçeriği |
Nükleofiller, elektrofiller, organik asit ve bazlar Yapı reaktivite ilişkisi. Aromatiklik, Hiperkonjugasyon, tautomeri, rezonans. Stereokimya: Optikçe aktiflik, cis-trans ,izomerisi, konformasyonal analiz, gerginlik. Organik Reaksiyon Türleri; Yer değiştirme reksiyonları; Eliminasyon reaksiyonları, Katılma reaksiyonları. Reaktif Ara Ürünler: Karbokatyonlar, Karbanyonlar, Serdest Radikaller, Karbenler ve Nitrenler. Perisiklik reaksiyonlar |
Ders Kaynakları |
Reaksiyon mekanizmaları, Metin Balcı, Genişletilmiş 3. Baskı, TÜBA yayınları, 2012, Ankara.
Guidebook to Mechanism in Organic Chemistry (6th Edition), Peter Sykes, John wiley & sons ltd. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar; Nükleofiller, elektrofiller, organik asit ve bazlar Yapı reaktivite ilişkisi | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Temel kavramlar; Aromatiklik, Hiperkonjugasyon, tautomeri, rezonans | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Stereokimya: Optikçe aktiflik, cis-trans ,izomerisi, konformasyonal analiz, gerginlik | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Organik Reaksiyonlar Nasıl Oluşur? Organik Reaksiyon Türleri; | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Yer değiştirme reksiyonları; Alifatik Nükleofik Sübstitüsyon, Alifatik Elektrofilik Sübstitüsyon | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Yer değiştirme reksiyonları; Alifatik Nükleofik Sübstitüsyon, Alifatik Elektrofilik Sübstitüsyon | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Eliminasyon reaksiyonları | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Eliminasyon reaksiyonları | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Arasınav, Katılma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | Katılma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Reaktif Ara Ürünler: Karbokatyonlar, Karbanyonlar, Serdest Radikaller, Karbenler ve Nitrenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
11 | Reaktif Ara Ürünler: Karbokatyonlar, Karbanyonlar, Serdest Radikaller, Karbenler ve Nitrenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
13 | Perisiklik reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
13 | Perisiklik reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir reaksiyondaki nükleofilik- elektrofilik, asidik ve bazik türleri tanımlar, yapı-reaktivite ilişkisi kurar ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Önemli organik reaksiyon türlerini ve mekanizmalarını bilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Yer değiştirme, Katılma, Ayrılma ve rektif araürünler üzerinden ilerleyen rekasiyonları, preisiklik reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir reaksiyondaki nükleofilik- elektrofilik, asidik ve bazik türleri tanımlar, yapı-reaktivite ilişkisi kurar ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli organik reaksiyon türlerini ve mekanizmalarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yer değiştirme, Katılma, Ayrılma ve rektif araürünler üzerinden ilerleyen rekasiyonları, preisiklik reaksiyonları | - | - | - | - | - | - | - | - | - |