| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Organik Kimyada Mekanistik İncelemeler II | KIM6002 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel Organik reaksiyon mekanizması çeşitlerini öğrenmek ve bir reaksiyonun mekanizması hakkında öngörüde bulunabilme yeteneği kazanmak. |
| Ders İçeriği |
Nükleofiller, elektrofiller, organik asit ve bazlar Yapı reaktivite ilişkisi. Aromatiklik, Hiperkonjugasyon, tautomeri, rezonans. Stereokimya: Optikçe aktiflik, cis-trans ,izomerisi, konformasyonal analiz, gerginlik. Organik Reaksiyon Türleri; Yer değiştirme reksiyonları; Eliminasyon reaksiyonları, Katılma reaksiyonları. Reaktif Ara Ürünler: Karbokatyonlar, Karbanyonlar, Serdest Radikaller, Karbenler ve Nitrenler. Perisiklik reaksiyonlar |
| Ders Kaynakları |
Reaksiyon mekanizmaları, Metin Balcı, Genişletilmiş 3. Baskı, TÜBA yayınları, 2012, Ankara.
Guidebook to Mechanism in Organic Chemistry (6th Edition), Peter Sykes, John wiley & sons ltd. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar; Nükleofiller, elektrofiller, organik asit ve bazlar Yapı reaktivite ilişkisi | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 2 | Temel kavramlar; Aromatiklik, Hiperkonjugasyon, tautomeri, rezonans | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 3 | Stereokimya: Optikçe aktiflik, cis-trans ,izomerisi, konformasyonal analiz, gerginlik | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Organik Reaksiyonlar Nasıl Oluşur? Organik Reaksiyon Türleri; | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Yer değiştirme reksiyonları; Alifatik Nükleofik Sübstitüsyon, Alifatik Elektrofilik Sübstitüsyon | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Yer değiştirme reksiyonları; Alifatik Nükleofik Sübstitüsyon, Alifatik Elektrofilik Sübstitüsyon | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 7 | Eliminasyon reaksiyonları | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 7 | Eliminasyon reaksiyonları | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 9 | Arasınav, Katılma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 10 | Katılma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Reaktif Ara Ürünler: Karbokatyonlar, Karbanyonlar, Serdest Radikaller, Karbenler ve Nitrenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
| 11 | Reaktif Ara Ürünler: Karbokatyonlar, Karbanyonlar, Serdest Radikaller, Karbenler ve Nitrenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
| 13 | Perisiklik reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
| 13 | Perisiklik reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir reaksiyondaki nükleofilik- elektrofilik, asidik ve bazik türleri tanımlar, yapı-reaktivite ilişkisi kurar ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
| Önemli organik reaksiyon türlerini ve mekanizmalarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
| Yer değiştirme, Katılma, Ayrılma ve rektif araürünler üzerinden ilerleyen rekasiyonları, preisiklik reaksiyonları | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir reaksiyondaki nükleofilik- elektrofilik, asidik ve bazik türleri tanımlar, yapı-reaktivite ilişkisi kurar ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
| Önemli organik reaksiyon türlerini ve mekanizmalarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | ;
| Yer değiştirme, Katılma, Ayrılma ve rektif araürünler üzerinden ilerleyen rekasiyonları, preisiklik reaksiyonları | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 3,33 | 3,33 | 4 | 3,33 | 3,67 | 3,33 | 3,67 | 3 |