EN
  • Anasayfa
  • KIM6003 Organik Sentezler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM6003 - Organik Sentezler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Organik Sentezler KIM6003 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bilge EREN
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı Organik Kimyada sentez tasarımı ve C-C bağ oluşumları konusunda temel bilgi vermek ve sentetik yaklaşımlar geliştirmeyi sağlamaktır.

Ders İçeriği

Sentez Tasarımında Retrosentetik Analiz Yaklaşımı; Senteze İlişkin Temel Basamakların ve Oluşumların Sıralaması; Kimyasal Seçicilik; Stereoseçicilik; Regioseçicilik Kavramları; Sentezde Koruyucu ve Kapatıcı Gruplar, Heterolitik bağ ayrışmaları, nükleofil ve elektrofiller; C-C Bağ Ayrışmaları, Karbonil Bileşikleri ile C-C bağ oluşumları; Geçiş metal katalizli karbon-karbon bağı oluşturan reaksiyonlar; Enolat reaksiyonları, 1,1-, 1, 3-; 1, 4-; 1, 5-; 1, 6- Çift Fonksiyonlu Bileşiklerin sentezi ve sentezlerde kullanımı; Sentezde Asetilenlerin Kullanımı; Umpolung:1,2-difonksiyonel bileşiklerin sentezi: 1,3-ditiyan sentezleri; Yükseltgeme-indirgeme reaksiyonları

Ders Kaynakları Introduction to Strategies for Organic Synthesis, L. S. Starkey John Wiley & Sons, Inc. 2012 ISBN: 978-0-470-48409-8
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sentez Tasarımında Retrosentetik Analiz Yaklaşımı Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Senteze İlişkin Temel Basamakların ve Oluşumların Sıralaması Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Kimyasal Seçicilik, Stereoseçicilik ve Regioseçicilik Kavramları Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Kimyasal Seçicilik, Stereoseçicilik ve Regioseçicilik Kavramları Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Sentezde Koruyucu ve Kapatıcı Grupların kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Sentezde Koruyucu ve Kapatıcı Grupların kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Heterolitik bağ ayrışmaları, nükleofil ve elektrofiller Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Arasınav, C-C Bağ Ayrışmaları, Karbonil Bileşikleri ile C-C bağ oluşumları Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 C-C Bağ Ayrışmaları, Karbonil Bileşikleri ile C-C bağ oluşumları Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Geçiş metal katalizli karbon-karbon bağı oluşturan reaksiyonlar: Heck, Suzuki, Stille, Sonogashira reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Enolat reaksiyonları, 1, 1-; 1, 3-; 1, 4-; 1, 5-; 1, 6- Çift Fonksiyonlu Bileşiklerin sentezi ve sentezlerde kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Enolat reaksiyonları, 1, 1-; 1, 3-; 1, 4-; 1, 5-; 1, 6- Çift Fonksiyonlu Bileşiklerin sentezi ve sentezlerde kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Umpolung:1,2-difonksiyonel bileşiklerin sentezi: 1,3-ditiyan sentezleri. Henry, Nef ve Stetter reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Yükseltgeme-indirgeme reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencilerin organik sentezlerde sık kullanılan reaksiyonları öğrenmelerini ve sentez planlamalarını sağlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrencilerin Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları kullanarak yeni sentezler planlamalarını sağlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrencileri Retrosentetik Analiz, seçicilik ve koruyucu grupların kullanımı konularında bilgilendirmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrencilerin organik sentezlerde sık kullanılan reaksiyonları öğrenmelerini ve sentez planlamalarını sağlamak - - - - - - - - -
Öğrencilerin Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları kullanarak yeni sentezler planlamalarını sağlamak - - - - - - - - -
Öğrencileri Retrosentetik Analiz, seçicilik ve koruyucu grupların kullanımı konularında bilgilendirmek - - - - - - - - -