| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Perisiklik Kimya | KIM6007 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Perisiklik reaksiyonların temel prensipleri, Elektrosiklik reaksiyonlar, Siklokatılmalar ve siklodönüşümler, Sigmatropik Çevrilmeler; Şelatropik reaksiyonlar En-reaksiyonları ve benzer nitelikte reaksiyonlar, ile ilgili öğrencilerin bilgi kazanmasını sağlamak. Öğrencilere perisiklik reaksiyonlar ile ilgili güncel literatür örneklerini vermek. |
| Ders İçeriği |
Perisiklik reaksiyonların temel prensipleri, Elektrosiklik reaksiyonlar, Siklokatılmalar ve siklodönüşümler, [2+2] Katılma Reaksiyonları; [4+2] Katılma Reaksiyonları; [3+2] Katılma Reaksiyonları, Moleküller arası ve molekül içi Diels-Alder reaksiyonları, 1,3-Dipolar katılma reaksiyonları; Sigmatropik Çevrilmeler; Şelatropik reaksiyonlar En-reaksiyonları ve benzer nitelikte reaksiyonlar, Perisiklik reaksiyonlar ile ilgili güncel literatür örnekleri |
| Ders Kaynakları |
Pericyclic Chemistry, Orbital Mechanisms and Stereochemistry, 1st Edition - 2018, Dipak Kumar Mandal, Paperback ISBN: 9780128149584
9 7 8 - 0 - 1 2 - 8 1 4 9 5 8 - 4
Pericyclic Reactions and Organic Photochemistry Kumar Rakesh Sharma Vinay P. ISBN 10: 9350069822 / ISBN 13: 9789350069820 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Perisiklik reaksiyonların temel prensipleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Elektrosiklik reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Elektrosiklik reaksiyonlar II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Siklokatılmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Siklodönüşümler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | [2+2] Katılma Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | [4+2] Katılma Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Ara sınav, [3+2] Katılma Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Moleküller arası ve molekül içi Diels-Alder reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | 1,3-Dipolar katılma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Sigmatropik Çevrilmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Şelatropik reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | En-reaksiyonları ve benzer nitelikte reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Perisiklik reaksiyonlar ile ilgili güncel literatür örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Perisiklik reaksiyonların temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Elektrosiklik reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Siklokatılmalar ve siklodönüşümler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Moleküller arası ve molekül içi Diels-Alder reaksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Perisiklik reaksiyonlar ile ilgili güncel literatür örneklerini takip edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Perisiklik reaksiyonların temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Elektrosiklik reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Siklokatılmalar ve siklodönüşümler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Moleküller arası ve molekül içi Diels-Alder reaksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Perisiklik reaksiyonlar ile ilgili güncel literatür örneklerini takip edebilir. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |