Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlaç Kimyası II | KIM6010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
İlaç etken maddeleri, biyolojik aktif doğal ve sentetik organik maddeler konularında çalışma yapmak isteyen öğrencilere İlaçların genel özellikleri, doğal ve sentetik ilaç etken madde gruplarının farmakolojik özellikleri, kimyasal yapıları ve sentezleri konularında bilgilendirmek. |
Ders İçeriği |
Genel farmakoloji kavramları. İlaçların sınıflandırılmaları, genel özellikleri ve adlandırma. İlaçların farmakolojik özelliklere göre sınıflandırılması. Merkezi Sinir Sistemine, Kardiovasküler Sisteme, Otonom Sinir Sistemine, Endokrin Sisteme tüm ilaç gruplarındaki ilaç etken maddeleri, vücuttaki etkileri ve sentez yolları. Kemoterapi ve Kemoterapötik ilaç grupları, etki mekanizmaları ve etken madde sentez yolları. Hormonlar. Doğal vitaminler, Vitamin sentezleri, ve Mineraller. Yeni ilaç tasarımı ve yapı-etki ilişkileri. |
Ders Kaynakları |
Farmasötik ve Medisinal Kimya, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, ISBN: 9789754914894, 2019.
Farmasötik Kimya Hacettepe Üniversitesi Yayınları ISBN: 978-975-491-171-8 3. Baskı, Aralık 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel farmakoloji kavramları. İlaçların sınıflandırılmaları, genel özellikleri ve adlandırma. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlaçların Farmakolojik Özelliklere Göre Sınıflandırılması ve etken madde sentez yolları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Merkezi Sinir Sistemine etkili ilaçlar: genel anestezikler, lokal anestezikler, trankilizanlar, Nöroleptik ilaçlar, antidepresanlar, Sedatif ve Hipnotik ilaçlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | MSS üzerine etkili kas gevşeticiler, Non-steroidal antiemflamatuarlar, Analeptikler, Narkotik analjezikler ve antagonistleri. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Kemoterapi ve Kemoterapötikler: Antimikrobiyal Tedavinin Prensipleri, Folat antagonistleri Hücre Duvarı Sentez İnhibitörleri, Protein Sentez İnhibitörleri. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Antibiyotikler: Beta-laktam antibiyotikleri, Amino asit antibiyotikleri, sülfonamidler, polipeptidik antibiyotikler, makrolit antibiyotikleri, aminoglikozit antibiyotikleri, tetrasiklinler, kloramfenikol ve diğer antibiyotikler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Antimikobakteriyel İlaçlar, Antifungal İlaçlar, Antiprotozoal İlaçlar, Antihelmintik İlaçlar, Antiviral İlaçlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Arasınav, Antineoplastikler Antikanser İlaçlar, Histamin ve Antihistaminikler, Serotonin Agonist ve Antagonistleri, Migren Tedavisinde Kullanılan İlaçlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Kinolonlar ve Üriner Sistem Antiseptikleri, Antiseptik/ Dezenfektanlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Kardiovasküler Sistemi Etkileyen İlaçlar; Antiaritmik İlaçlar, Antianginal İlaçlar, Antihipertansif İlaçlar, Antitrombositik, Antikoagülan ve Trombolitik İlaçlar, Hemostatik İlaçlar, Antianemik İlaçlar, Diüretik İlaçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Endokrin Sistemi Etkileyen İlaçlar; Tiroid Bezine Etkili İlaçlar, İnsülin, Oral Hipoglisemik İlaçlar, Kortikosteroidler, Androjenler, Anabolik Steroidler, Estrojenler, Progestinler, Oral Kontraseptifler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Otonom Sinir Sistemini Etkileyen İlaçlar; Muskarinik Reseptör Agonist ve Antagonistleri, Kolinerjik ve Antikolinerjik İlaçlar, Sempatomimetik İlaçlar, Adrenerjik ve Antiadrenerjik İlaçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Hormonlar. Doğal vitaminler, Vitamin sentezleri, ve Mineraller | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Yeni ilaç tasarımı, Bilgisayar destekli moleküler modelleme yöntemleri, kantitatif yapı-etki ilişkileri. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlaçları farmakolojik özelliklere göre sınıflandırabilir, kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
İlaçların farmakokinetik, farmakodinamik, toksikolojik özellikleri ve metabolizması hakkında öngörüde bulunur. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
İlaç etken maddelerinin sentez yollarını bilir yapı-etki ilişkilerini değerlendirir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlaçları farmakolojik özelliklere göre sınıflandırabilir, kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlaçların farmakokinetik, farmakodinamik, toksikolojik özellikleri ve metabolizması hakkında öngörüde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlaç etken maddelerinin sentez yollarını bilir yapı-etki ilişkilerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |