Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüzey Kimyası | KIM6013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Yüzey kimyası ve ara-yüzeylerde yürüyen tepkimeler ile ilgili temel bilgiler vermek |
Ders İçeriği |
Yüzey termodinamiği, yüzey gerilimi ve ölçüm yöntemleri, yüzey aktif maddeler ve özellikleri, sıvı-sıvı ve sıvı-katı ara yüzeyleri, temas açısı, ıslatma ve yayılma, yüzey olayları (adsorpsiyon ve desorpsiyon), adsorpsiyon türleri ve izotermleri, yüzeylerin katalitik aktifliği, Langmuir-Hinshelwood mekanizması, Eley-Rideal mekanizması, hidrojenleme, yükseltgenme, parçalanma ve yeniden yapılanma. |
Ders Kaynakları |
P.W Atkins, FİZİKOKİMYA, (Çev. Editörleri: Salih Yıldız, Esma Kılıç, Hamza Yılmaz), Bilim Yayıncılık, 2001.
R.P.H. GASSER, An introduction to chemisorption and catalysis by metals, Clarendon Press, Oxford, 1985 [4] G.C. BOND, Heterogeneous Catalysis, Principles and Applications, Clarendon Press, Second Edition, Oxford, 1987. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arayüzeylerin temel özellikleri | Tartışmalı Ders |
2 | Yüzeylerin termodinamiği | Tartışmalı Ders |
3 | Yüzey gerilimi ve ölçüm yöntemleri | Tartışmalı Ders |
4 | Sıvı-Sıvı ve Sıvı-Katı arayüzeyleri | Tartışmalı Ders |
5 | Temas açısı, ıslatma ve yayılma | Tartışmalı Ders |
6 | Yüzey olayları (Adsorpsiyon ve desorpsiyon) ve Adsorpsiyon Türleri | Tartışmalı Ders |
7 | Adsorban Türleri, Gözeneklilik ve Yüzey Alanı | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Adsorpsiyon izotermleri | Tartışmalı Ders |
10 | Yüzey olaylarının hızları (Adsorpsiyon-Desorpsiyon hızları) | Tartışmalı Ders |
11 | Adsorpsiyon ve kataliz | Tartışmalı Ders |
12 | Langmuir-Hinshelwood ve Eley-Rideal Mekanizmaları | Tartışmalı Ders |
13 | Kataliz örnekleri (katalitik aktivite, hidrojenasyon, oksidasyon) | Tartışmalı Ders |
14 | Kataliz örnekleri (Parçalanma ve yeniden yapılanma) | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler yüzey kimyası ile ilgili temel kavramları bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Adsorpsiyon türleri ve izotermleri hakkında bilgi sunabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yüzey gerilimi ve önemi hakkında bilgi verebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yüzeylerde katalitik aktiviteyi açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler yüzey kimyası ile ilgili temel kavramları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Adsorpsiyon türleri ve izotermleri hakkında bilgi sunabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüzey gerilimi ve önemi hakkında bilgi verebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüzeylerde katalitik aktiviteyi açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - |