Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Heterosiklik Kimyada İsimli Reaksiyonlar | KIM6018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Heterosiklik bileşiklerin sentezi, özellikleri ve endüstriyel öneminin kavratılması, aromatik ve aromatik olmayan üç, beş ve altı üyeli heterosiklik isimli reaksiyonların öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Heterosiklik bileşiklerin sınıflandırılması, Aromatik ve aromatik olmayan heterosiklik bileşiklerin reaksiyonları, üç, dört, beş ve altı üyeli heterosiklik bileşiklerin Corey-Chaykovsky, Knorr ve Paal-Knorr pirol, Fischer indol, ve Pictet-Hubert gibi isimli reaksiyonları |
Ders Kaynakları |
Journal of Hetereocyclic Chemistry, E. Barreino, A.C.C. Freitas, 1992, 29(2), 407
Hereocyclic Chemisrty, D.W.Young, Longman Group Limited, London, 1975 Halkalı Organik Bileşikler, Prof. Dr. Reşat Ün, Fatih Yayınevi, İstanbul, 1977 Heterosikilk Kimya, Prof. Dr. Aykut İkizler, KTÜ, 1978 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Corey-Chaykovsky reaksiyonu, Jacobsen-Katsuki epoksidasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
2 | Paterno-Buchi reaksiyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
3 | Barton-Zard reaksiyonu, Knorr ve Paal-Knorr pirol sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
4 | Hofmann-Löffler-Freytag reaksiyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
5 | Fischer indol sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
6 | Graebe-Ullman karbazol sentezi, Madelung indol sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
7 | Reissert indol sentezi, Paal-Knorr furan sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
8 | Feist-Benary furan sentezi, Fiesselmann tiyofen sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
9 | Paal tiyofen sentezi, Fischer oksazol sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
10 | Knorr pirazol sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
11 | Krönke piridin ve Chichibabin piridin sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
12 | Camps kuinolin ve Doebner kuinolin sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
13 | Pictet-Hubert reaksiyonu, Beirut reaksiyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
14 | Biginelli reaksiyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halka açılması ve kapanması tepkimeleri ile ilgili yöntemler geliştirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler, heterosiklik bileşikleri sentezler ve tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Heterosiklik bbileşiklerin molekül yapıların yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Heterosiklik bileşiklerin endüstriyel önemini ve uygulama alanlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Üç, dört, beş ve altı üyeli heterosiklik bileşiklerin isimli reaksiyonları öğrenir ve yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halka açılması ve kapanması tepkimeleri ile ilgili yöntemler geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, heterosiklik bileşikleri sentezler ve tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Heterosiklik bbileşiklerin molekül yapıların yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Heterosiklik bileşiklerin endüstriyel önemini ve uygulama alanlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üç, dört, beş ve altı üyeli heterosiklik bileşiklerin isimli reaksiyonları öğrenir ve yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - |