EN
  • Anasayfa
  • KIM6019 Stereokimya (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM6019 - Stereokimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Stereokimya KIM6019 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE
Ders Veren
Amaç

Temel stereokimya kavramlarını öğreterek çeşitli bileşiklere ve reaksiyonlara uygulamak

Ders İçeriği

Kiralite, optik aktiflik, enantiomerler, diastereomerler, mezo bileşikler, rasemik karışımlar, konformasyonel izomerler, stereoselektif ve stereospesifik tepkimeler

Ders Kaynakları Introduction to Stereochemistry and Conformational Analaysis, F. A. Corey, R. J.
Advance Organic Chemistry, Eusebio Juaristi
Advance Organic Chemistry Part A and B, R. J. Sundberg
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Simetri elemanları ve Molekül simetrisi/asimetrisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
2 Optik aktiflik, kiralite Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
3 Molekül geometrisi, 3-Boyutlu yapılar Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
4 R,S isimlendirmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
5 Enantiomerler ve rasemik karışımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
6 Optikçe saflık, enantiomerik fazlalık Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
7 Diastereomerler, mezo bileşikler Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
8 Fisher izdişümleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
9 Enantiomerlerin ayrıştırılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
10 Konformasyonel izomerler Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
11 Konfigürasyon korunumu ve çevrilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
12 Stereoselektif tepkimeler Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
13 Stereospesifik tepkimeler Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
14 Asimetrik sentez Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Optikçe aktif bileşikleri ayırt eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır.ikçe aktif bileşikleri ayırt eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Steroizomerleri tanır ve ayırt eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Reaksiyonun konfigürasyonun tutulması mı veya ters çevrilmesi ile mi gerçekleştiğini tahmin eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Mutlak konfigürasyonı tanır ve belirler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Optikçe aktif bileşikleri ayırt eder - - - - - - - - -
Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır.ikçe aktif bileşikleri ayırt eder - - - - - - - - -
Steroizomerleri tanır ve ayırt eder - - - - - - - - -
Reaksiyonun konfigürasyonun tutulması mı veya ters çevrilmesi ile mi gerçekleştiğini tahmin eder. - - - - - - - - -
Mutlak konfigürasyonı tanır ve belirler - - - - - - - - -