Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stereokimya | KIM6019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel stereokimya kavramlarını öğreterek çeşitli bileşiklere ve reaksiyonlara uygulamak |
Ders İçeriği |
Kiralite, optik aktiflik, enantiomerler, diastereomerler, mezo bileşikler, rasemik karışımlar, konformasyonel izomerler, stereoselektif ve stereospesifik tepkimeler |
Ders Kaynakları |
Introduction to Stereochemistry and Conformational Analaysis, F. A. Corey, R. J.
Advance Organic Chemistry, Eusebio Juaristi Advance Organic Chemistry Part A and B, R. J. Sundberg |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Simetri elemanları ve Molekül simetrisi/asimetrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
2 | Optik aktiflik, kiralite | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
3 | Molekül geometrisi, 3-Boyutlu yapılar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
4 | R,S isimlendirmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
5 | Enantiomerler ve rasemik karışımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
6 | Optikçe saflık, enantiomerik fazlalık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
7 | Diastereomerler, mezo bileşikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
8 | Fisher izdişümleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
9 | Enantiomerlerin ayrıştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
10 | Konformasyonel izomerler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
11 | Konfigürasyon korunumu ve çevrilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
12 | Stereoselektif tepkimeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
13 | Stereospesifik tepkimeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
14 | Asimetrik sentez | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Optikçe aktif bileşikleri ayırt eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır.ikçe aktif bileşikleri ayırt eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Steroizomerleri tanır ve ayırt eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Reaksiyonun konfigürasyonun tutulması mı veya ters çevrilmesi ile mi gerçekleştiğini tahmin eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Mutlak konfigürasyonı tanır ve belirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Optikçe aktif bileşikleri ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır. Stereoseçici ve stereospesifik reaksiyonları tanır.ikçe aktif bileşikleri ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Steroizomerleri tanır ve ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reaksiyonun konfigürasyonun tutulması mı veya ters çevrilmesi ile mi gerçekleştiğini tahmin eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mutlak konfigürasyonı tanır ve belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - |