EN
  • Anasayfa
  • KIM6020 Biyoorganik Kimya (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM6020 - Biyoorganik Kimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoorganik Kimya KIM6020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz-yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE
Ders Veren
Amaç

Canlı sistemlerde bulunan makromoleküler yapıdaki bileşikler; proteinler, yağlar, karbonhidratlar, nükleik asitler ve bazı biyolojik aktif bileşiklerin yapılarını ve özelliklerini tanıtmak ve bu bileşiklerin organic reaksiyonlarını incelemektir.

Ders İçeriği

Nükleik asitlerin, proteinlerin, lipitleri, fosfolipitlerin,karbonhidratların, enzim ve hormonların genel özellikleri ve Analiz yöntemleri. Biyolojik olarak organik aktif maddeler ve işlevleri.

Ders Kaynakları ] Schmuck, Carsten (Editor)/ Wennemers, Helma (Editor)/ Breslow, Ronald (Editor), Highlights in Bioorganic Chemistry: Methods and Applications, Vch Verlagsgesellschaft, 2004
S.M.Hecht, Bioorganic Chemistry: Peptides and Proteins, Oxford University Press, 1998
D.L.Nelson, M.M.Cox, Principles of Biochemistry, W. H. Freeman, 2004
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyolojik sistemlerde önemli reaksiyonlar Asitler, bazlar, nükleofiller, elektrofiller ve çeşitli türden reaksiyonları ve mekanizmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
2 Biyolojik öneme sahip moleküllere ait Protein, karbohidrat, nükleik asit ve lipidlerin reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
3 Aminoasitlerin yapısal özellikleri ve sentez yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
4 Peptitler ve proteinlerin genel özellikleri ve Analiz yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
5 Peptitlerin çeşitli kimyasal sentez yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
6 Enzimlerin genel özellikleri ve organic sentezlerde kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
7 Karbonhidratların genel özellikleri ve Analiz yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
8 Mono-, di- ve polisakkaritlerin çeşitli reaktifler ile olan reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
9 Nükleotitler, nükleik asitlerin yapıları (DNA, RNA) ve genel özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
10 Lipitlerin genel özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
11 Fosfolipitler ve steroidlerin genel özellikleri ve sentez yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
12 Hormonlar ve prostaglandinler genel özellikleri ve biyolojik işleveleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
13 Lipitlerin fonksiyonları; yağ asitlerinin türevleri, zarlarda bulunan lipidlerinözellikleri ve işlevleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
14 Steroidlerin çeşitli sentez yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, hayvanlar ve bitkilerin yapısındaki organic maddeleri tanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Fotosentezi kapsamlıca öğrenir. Doğal ürünlerin biyosentezlerini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Biyolojik aktif bileşikleri tanır ve öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sekonder doğal ürünleri tanır ve öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci, hayvanlar ve bitkilerin yapısındaki organic maddeleri tanır - - - - - - - - -
Fotosentezi kapsamlıca öğrenir. Doğal ürünlerin biyosentezlerini öğrenir - - - - - - - - -
Biyolojik aktif bileşikleri tanır ve öğrenir - - - - - - - - -
Sekonder doğal ürünleri tanır ve öğrenir - - - - - - - - -