Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoorganik Kimya | KIM6020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Canlı sistemlerde bulunan makromoleküler yapıdaki bileşikler; proteinler, yağlar, karbonhidratlar, nükleik asitler ve bazı biyolojik aktif bileşiklerin yapılarını ve özelliklerini tanıtmak ve bu bileşiklerin organic reaksiyonlarını incelemektir. |
Ders İçeriği |
Nükleik asitlerin, proteinlerin, lipitleri, fosfolipitlerin,karbonhidratların, enzim ve hormonların genel özellikleri ve Analiz yöntemleri. Biyolojik olarak organik aktif maddeler ve işlevleri. |
Ders Kaynakları |
] Schmuck, Carsten (Editor)/ Wennemers, Helma (Editor)/ Breslow, Ronald (Editor), Highlights in Bioorganic Chemistry: Methods and Applications, Vch Verlagsgesellschaft, 2004
S.M.Hecht, Bioorganic Chemistry: Peptides and Proteins, Oxford University Press, 1998 D.L.Nelson, M.M.Cox, Principles of Biochemistry, W. H. Freeman, 2004 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojik sistemlerde önemli reaksiyonlar Asitler, bazlar, nükleofiller, elektrofiller ve çeşitli türden reaksiyonları ve mekanizmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
2 | Biyolojik öneme sahip moleküllere ait Protein, karbohidrat, nükleik asit ve lipidlerin reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
3 | Aminoasitlerin yapısal özellikleri ve sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
4 | Peptitler ve proteinlerin genel özellikleri ve Analiz yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
5 | Peptitlerin çeşitli kimyasal sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
6 | Enzimlerin genel özellikleri ve organic sentezlerde kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
7 | Karbonhidratların genel özellikleri ve Analiz yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
8 | Mono-, di- ve polisakkaritlerin çeşitli reaktifler ile olan reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
9 | Nükleotitler, nükleik asitlerin yapıları (DNA, RNA) ve genel özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
10 | Lipitlerin genel özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
11 | Fosfolipitler ve steroidlerin genel özellikleri ve sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
12 | Hormonlar ve prostaglandinler genel özellikleri ve biyolojik işleveleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
13 | Lipitlerin fonksiyonları; yağ asitlerinin türevleri, zarlarda bulunan lipidlerinözellikleri ve işlevleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
14 | Steroidlerin çeşitli sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, hayvanlar ve bitkilerin yapısındaki organic maddeleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Fotosentezi kapsamlıca öğrenir. Doğal ürünlerin biyosentezlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Biyolojik aktif bileşikleri tanır ve öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sekonder doğal ürünleri tanır ve öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, hayvanlar ve bitkilerin yapısındaki organic maddeleri tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fotosentezi kapsamlıca öğrenir. Doğal ürünlerin biyosentezlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyolojik aktif bileşikleri tanır ve öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sekonder doğal ürünleri tanır ve öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |