| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyoorganik Kimya | KIM6020 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Canlı sistemlerde bulunan makromoleküler yapıdaki bileşikler; proteinler, yağlar, karbonhidratlar, nükleik asitler ve bazı biyolojik aktif bileşiklerin yapılarını ve özelliklerini tanıtmak ve bu bileşiklerin organic reaksiyonlarını incelemektir. |
| Ders İçeriği |
Nükleik asitlerin, proteinlerin, lipitleri, fosfolipitlerin,karbonhidratların, enzim ve hormonların genel özellikleri ve Analiz yöntemleri. Biyolojik olarak organik aktif maddeler ve işlevleri. |
| Ders Kaynakları |
] Schmuck, Carsten (Editor)/ Wennemers, Helma (Editor)/ Breslow, Ronald (Editor), Highlights in Bioorganic Chemistry: Methods and Applications, Vch Verlagsgesellschaft, 2004
S.M.Hecht, Bioorganic Chemistry: Peptides and Proteins, Oxford University Press, 1998 D.L.Nelson, M.M.Cox, Principles of Biochemistry, W. H. Freeman, 2004 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyolojik sistemlerde önemli reaksiyonlar Asitler, bazlar, nükleofiller, elektrofiller ve çeşitli türden reaksiyonları ve mekanizmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Biyolojik öneme sahip moleküllere ait Protein, karbohidrat, nükleik asit ve lipidlerin reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Aminoasitlerin yapısal özellikleri ve sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 4 | Peptitler ve proteinlerin genel özellikleri ve Analiz yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 5 | Peptitlerin çeşitli kimyasal sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 6 | Enzimlerin genel özellikleri ve organic sentezlerde kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 7 | Karbonhidratların genel özellikleri ve Analiz yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 8 | Mono-, di- ve polisakkaritlerin çeşitli reaktifler ile olan reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 9 | Nükleotitler, nükleik asitlerin yapıları (DNA, RNA) ve genel özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 10 | Lipitlerin genel özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 11 | Fosfolipitler ve steroidlerin genel özellikleri ve sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 12 | Hormonlar ve prostaglandinler genel özellikleri ve biyolojik işleveleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 13 | Lipitlerin fonksiyonları; yağ asitlerinin türevleri, zarlarda bulunan lipidlerinözellikleri ve işlevleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| 14 | Steroidlerin çeşitli sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, hayvanlar ve bitkilerin yapısındaki organic maddeleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Fotosentezi kapsamlıca öğrenir. Doğal ürünlerin biyosentezlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Biyolojik aktif bileşikleri tanır ve öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Sekonder doğal ürünleri tanır ve öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, hayvanlar ve bitkilerin yapısındaki organic maddeleri tanır | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | ;
| Fotosentezi kapsamlıca öğrenir. Doğal ürünlerin biyosentezlerini öğrenir | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | ;
| Biyolojik aktif bileşikleri tanır ve öğrenir | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | ;
| Sekonder doğal ürünleri tanır ve öğrenir | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 4,75 | 3,25 | 4,75 | 4,25 | 3,25 | 3,25 | 4,25 | 1,75 |