Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Yapı Hesaplamaları ve Teorileri | KIM6022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimyada moleküler düzey modelleme ve teorik uygulamalarına ait temel kavramların ve araştırma becerisinin kazandırılması |
Ders İçeriği |
Yoğunluk Fonksiyonel Teorisine giriş. Teorik hesaplama türleri. Moleküler modelleme teknikleri; Moleküler dinamik, yarı-deneysel, kuantum kimyasal. Baz setler. Paket programlar. Moleküllerin bilgisayarda üç boyutlu tasarlanması. Geometrik optimizaston hesabı. Yapısal parametrelerin belirlenmesi: bağ uzunlukları, bağ açıları. Moleküller arası kuvvetler. Teorik ve deneysel sonuçların karşılaştırılması. |
Ders Kaynakları |
F.JENSEN, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley and Sons, New York, 1999.
Computational Chemistry: A Practical Guide for Applying Techniques to Real World Problems, by David Young, 2004, John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler modellemeye giriş, hesapsal kimya teknikleri ve uygulama alanları | Tartışmalı Ders |
1 | Moleküler modellemeye giriş, hesapsal kimya teknikleri ve uygulama alanları | Tartışmalı Ders |
3 | Kuantum mekaniğe giriş, Hartree Fock metod ve enerji minimizasyon problemi | Tartışmalı Ders |
3 | Kuantum mekaniğe giriş, Hartree Fock metod ve enerji minimizasyon problemi | Tartışmalı Ders |
5 | Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | Tartışmalı Ders |
5 | Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | Tartışmalı Ders |
5 | Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav, Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | |
9 | Moleküler orbitaller, populasyon analizi ve moleküler orbitaller | Tartışmalı Ders |
9 | Moleküler orbitaller, populasyon analizi ve moleküler orbitaller | Tartışmalı Ders |
10 | Geçiş durumu hesaplamaları | Tartışmalı Ders |
10 | Geçiş durumu hesaplamaları | Tartışmalı Ders |
10 | Geçiş durumu hesaplamaları | Tartışmalı Ders |
13 | DFT uygulalamaları | Tartışmalı Ders |
13 | DFT uygulalamaları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler teorik hesaplamalı kimya ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kimyasal malzemelere yönelik hesaplamaları yapar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler teorik hesaplamalı kimya ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal malzemelere yönelik hesaplamaları yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - |