| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler Yapı Hesaplamaları ve Teorileri | KIM6022 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gökhan SEVİNÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kimyada moleküler düzey modelleme ve teorik uygulamalarına ait temel kavramların ve araştırma becerisinin kazandırılması |
| Ders İçeriği |
Yoğunluk Fonksiyonel Teorisine giriş. Teorik hesaplama türleri. Moleküler modelleme teknikleri; Moleküler dinamik, yarı-deneysel, kuantum kimyasal. Baz setler. Paket programlar. Moleküllerin bilgisayarda üç boyutlu tasarlanması. Geometrik optimizaston hesabı. Yapısal parametrelerin belirlenmesi: bağ uzunlukları, bağ açıları. Moleküller arası kuvvetler. Teorik ve deneysel sonuçların karşılaştırılması. |
| Ders Kaynakları |
F.JENSEN, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley and Sons, New York, 1999.
Computational Chemistry: A Practical Guide for Applying Techniques to Real World Problems, by David Young, 2004, John Wiley & Sons. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Moleküler modellemeye giriş, hesapsal kimya teknikleri ve uygulama alanları | Tartışmalı Ders |
| 1 | Moleküler modellemeye giriş, hesapsal kimya teknikleri ve uygulama alanları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kuantum mekaniğe giriş, Hartree Fock metod ve enerji minimizasyon problemi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kuantum mekaniğe giriş, Hartree Fock metod ve enerji minimizasyon problemi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | Tartışmalı Ders |
| 5 | Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | Tartışmalı Ders |
| 5 | Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | Tartışmalı Ders |
| 8 | Arasınav, Baz setleri, korelasyon enerji fonksiyonlarının toplanabilirliği, tam baz setleri Tutorial: Küçük moleküllerin optimizasyonu ve lokal minimumu belirleme | |
| 9 | Moleküler orbitaller, populasyon analizi ve moleküler orbitaller | Tartışmalı Ders |
| 9 | Moleküler orbitaller, populasyon analizi ve moleküler orbitaller | Tartışmalı Ders |
| 10 | Geçiş durumu hesaplamaları | Tartışmalı Ders |
| 10 | Geçiş durumu hesaplamaları | Tartışmalı Ders |
| 10 | Geçiş durumu hesaplamaları | Tartışmalı Ders |
| 13 | DFT uygulalamaları | Tartışmalı Ders |
| 13 | DFT uygulalamaları | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler teorik hesaplamalı kimya ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kimyasal malzemelere yönelik hesaplamaları yapar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler teorik hesaplamalı kimya ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimyasal malzemelere yönelik hesaplamaları yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |