Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Fonksiyonel Grupların Hazırlanması I | KIM6024 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK |
Ders Veren | Prof. Dr. Bilge EREN |
Amaç |
Bu ders, temel organik fonksiyonel grupların genel hazırlanış reaksiyon tekniklerini, hazırlanan fonksiyonel grupların geriye ve birbirine dönüş reaksiyonlarını ve saflaştırma tekniklerini öğretmeyi hedefler. İlaç kimyasında kullanılan aktif maddelerin sentezi için temel organik reaksiyon tekniklerini anlatır. |
Ders İçeriği |
Alkenler, Asetilenler, Alkol ve Fenoller, Eter ve Oksitler, Aldehitler, Ketonlar, Karboksilik Asitler, Esterler, Aminler, Amitler ve Nitro grubu bileşiklerinin genel özellikleri ve çeşitli sentez yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Organic Chemistry Clayden, Greeves, Warren & Wothers, Oxford Press
Advanced Organic Chemistry 14. Ed. By J. March Organic Chemistry 7. Ed. by LG Wade prenticehall Press Organic Chemistry, Francis A. Carey Name reactions, Jie Jack Li |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Organik temel reaksiyonlar ve mekanizmaları I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
2 | Organik temel reaksiyonlar ve mekanizmaları II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
3 | Alkenler ve asetilenlerin sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
4 | Alkoller ve fenollerin sentezi ve saflaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
5 | Eter ve eter oksitlerinin sentezi ve saflaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
6 | Alkil Halojenürler ve türevlerinin hazırlanışı ve saflaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
7 | Aldehitlerin sentezi, ve saflaştırlmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
8 | Ketonların sentezi ve saflaştırılma yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
9 | Karboksilik asitlerin sentezi ve saflaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
10 | Estelerin sentezi ve saflaştırma teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
11 | Aminler ve amitlerin çeşitli hazırlanış yöntemleri, tanımlanmaları ve saflaştırma yöntemleri | |
12 | Hidrazinler ve hidrazin türevlerinin hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
13 | Organik Fonksiyonel grupları ve türevlerinin analizlerinde kullanılan spektroskopik yöntemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
13 | Organik Fonksiyonel grupları ve türevlerinin analizlerinde kullanılan spektroskopik yöntemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersten sonra öğrenci organik kimyanın günlük hayattaki uygulamaları öğrenmiş olacak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Karbon ve Karbonil grubu bileşiklerin genel özelliklerini öğrenmiş olacak.. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Organik fonksiyonel grupların hazırlanışında kullanılan inorganik ve organik maddeleri tanımış olacak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Asitler ve bazların organik fonksiyonel grupların hazırlanmasındaki rolünü öğrenecek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alkenler, alkinler, alkol ve türevlerinin, aldehitler ve ketonlar, karboksilik asitler ve esterlerinin, amino grubu bileşiklerin temel hazırlanış yöntemlerini öğrenecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersten sonra öğrenci organik kimyanın günlük hayattaki uygulamaları öğrenmiş olacak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karbon ve Karbonil grubu bileşiklerin genel özelliklerini öğrenmiş olacak.. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organik fonksiyonel grupların hazırlanışında kullanılan inorganik ve organik maddeleri tanımış olacak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Asitler ve bazların organik fonksiyonel grupların hazırlanmasındaki rolünü öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alkenler, alkinler, alkol ve türevlerinin, aldehitler ve ketonlar, karboksilik asitler ve esterlerinin, amino grubu bileşiklerin temel hazırlanış yöntemlerini öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |