Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Fonksiyonel Grupların Hazırlanması II | KIM6025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, temel organic fonksiyonel grupların sentezlerinde kullanılan temel organic reaksiyon tekniklerini anlatır. Sentezlenecek grubun geriye doğru başlangıç maddelerinden yola çıkatrak nasıl bir planlama yapılacağını, hangi saflaştırma metodlarının uygulanacağını, Nitro ve aramatik bileşiklerin sentezi ve aktif madde sentezlerinde rolü tanıtılır. Aldol ve enol gruplarının sentezi, halka açılması ve kapanması, diel alder reaksiyonları, stereo kimyasal ve bölge seçici reaksiyonları anlatır. |
Ders İçeriği |
Aromatik fonksiyonel grubu içeren bileşiklerin sentezi ve saflaştırılması. Diazo Bileşikleri, Nitro Bileşikleri, Nitril ve İzonitriller, Tiol; Sülfür ve Disülfürler, Sülfoksitler, Sülfonlar, Sülfonik Asit ve Türevlerinin sentezi ve saflaştırma teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Organic Chemistry Clayden, Greeves, Warren & Wothers, Oxford Press
Organic Chemistry 7. Ed. by LG Wade prenticehall Press Organic Chemistry, Francis A. Carey Name reactions, Jie Jack Li Gawley, R.; Aube J. Principles of Asymmetric Synthesis, Elsevier, 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Organik treaksiyonlar ve mekanizmaları I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
2 | Organik treaksiyonlar ve mekanizmaları II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
3 | Organik treaksiyonlar ve mekanizmaları III | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
4 | Aromatik fonksiyonel grubu içeren bileşiklerin hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
5 | Aromatik fonksiyonel grubu içeren bileşiklerin hazırlanması ve saflaştırılmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
6 | Nitril ve izo nitrillerin sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
7 | Tiyol, sülfür ve disülfür bileşiklerinin sentezi ve saflaştırlması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
8 | Sülfoksitler ve sülfonların hazırlanışı ve saflaştırmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
9 | Sülfonik asitler ve türevlerinin sentezi ve saflaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
10 | Halka açılma-kapanma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
11 | Perisiklik reaksiyon mekanizmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
12 | Elektrosiklik reaksiyon mekanizmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
13 | Organik fonksiyonel grupları ve türevlerinin tanımlanmasında kullanılan spektroskopik yöntemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
13 | Organik fonksiyonel grupları ve türevlerinin tanımlanmasında kullanılan spektroskopik yöntemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersten sonra öğrenci organik kimyanın günlük hayattaki uygulamaları ve bu uygulamalara dair sunum yapabilme becerisi kazanmış olacak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Katalizörlerin organik kimyadaki rolünü yakından kavranması sağlanacak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Anorganik malzemelerin organik reaksiyonalara olan katkısını kavramış olacak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halka açılma-kapanma mekanizmalarını öğrenmiş olacak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çok bileşenli reaksion tekniklerini, perisiklik ve elektrosiklik reaksiyon mekanizmalarını öğrenmiş olacak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersten sonra öğrenci organik kimyanın günlük hayattaki uygulamaları ve bu uygulamalara dair sunum yapabilme becerisi kazanmış olacak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Katalizörlerin organik kimyadaki rolünü yakından kavranması sağlanacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anorganik malzemelerin organik reaksiyonalara olan katkısını kavramış olacak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halka açılma-kapanma mekanizmalarını öğrenmiş olacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çok bileşenli reaksion tekniklerini, perisiklik ve elektrosiklik reaksiyon mekanizmalarını öğrenmiş olacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - |