Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyosensörler | KIM6026 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyosensörler ve transduserlerin fiziksel temelleri ile çalışma prensiplerini anlamak ve güncel teknolojik uygulamaları hakkında temel bilgileri edinmek |
Ders İçeriği |
Biyosensörlere Genel Bakış: Tanım, İlkeler ve Enstrümantasyon, Biyosensör türleri, hedef analitler, algılama mekanizmaları, sinyaller, cihaz türleri, Biyosensör tasarımında temel parametreler: Kalibrasyon, dinamik aralık, sinyal-gürültü kavramı, hassasiyet, seçicilik, girişim, Biyosensörlerin temel bileşenleri, Biyoreseptör türleri, Elektrokimyasal biyosensörler ve uygulamaları, Optik biyosensörler ve uygulamaları, Kütle duyarlı biyosensörler ve uygulamaları, Isısal biyosensörler ve uygulamaları, Enzim biyosensörleri, Mikrobiyal biyosensörler, Tıbbi Uygulamalar için Nanomalzeme Tabanlı Giyilebilir Biyosensörler, Güncel biyomedikal uygulamalarda biyosensörlerin kullanımı, Biyogüvenlik ve çevre uygulamalarında biyosensörlerin kullanımı |
Ders Kaynakları |
Introduction to Biosensors
From Electric Circuits to Immunosensors, Jeong-Yeol Yoon, Springer, 2016
Handbook of Biosensors and Biosensor Kinetics, Ajit Sadana and Neeti Sadana, ISBN 978-0-444-53262-6, Elsevier, 2011 Electrochemical Biosensors in Practice: Materials and Methods, Seyed Morteza Naghib, Bentham Books, 2023 DOI:10.2174/97898151239441230101, |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyosensörlere Genel Bakış: Tanım, İlkeler ve Enstrümantasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
2 | Biyosensör türleri, hedef analitler, algılama mekanizmaları, sinyaller, cihaz türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
3 | Biyosensör tasarımında temel parametreler: Kalibrasyon, dinamik aralık, sinyal-gürültü kavramı, hassasiyet, seçicilik, girişim | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
4 | Biyosensörlerin temel bileşenleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Biyoreseptör türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Elektrokimyasal biyosensörler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
7 | Optik biyosensörler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav, Kütle duyarlı biyosensörler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isısal biyosensörler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
10 | Enzim biyosensörleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
11 | Mikrobiyal biyosensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
12 | Tıbbi Uygulamalar için Nanomalzeme Tabanlı Giyilebilir Biyosensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
13 | Güncel biyomedikal uygulamalarda biyosensörlerin kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
14 | Biyogüvenlik ve çevre uygulamalarında biyosensörlerin kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyosensörler ve biyosensör sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyosensör dizaynında kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sıcaklık biyosensörleri, manyetik biyosensörler ve optik biyosensörler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Transducer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Güncel biyomedikal uygulamalarda biyosensörlerin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyosensörler ve biyosensör sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyosensör dizaynında kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sıcaklık biyosensörleri, manyetik biyosensörler ve optik biyosensörler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Transducer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel biyomedikal uygulamalarda biyosensörlerin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |