Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Asimetrik Organik Sentez I | KIM6027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu drs, kiral bileşiklerin sentezleri, izolasyon yöntemlerini ve uygulama alanlarını öğretir. |
Ders İçeriği |
Sterokimyasal terimler , asimetrik sentezin amacı ve önemi, asimetrik sentez ve kuralları, asimetrik sentezde kullanılan genel yöntemler, kiral yardımcı bileşen kullanılarak asimetrik sentez, kiral katalizörler ve asimetrik sentezde kullanımları, asimetrik organik reaksiyonlara genel bakış, asimetrik karbon-karbon bağ oluşumu, asimetrik karbon-heteroatom bağ oluşumu, çoklu bağlara katılmalar, çevrilme reaksiyonları, asimetrik sentezin uygulamaları ve endüstriyel önemi. |
Ders Kaynakları |
Asymmetric Synthesis, R.A. AITKEN, S.N. KILENYI
Asymmetric Synthesis of Natural Products, Ari KOSKINEN Organik Kimya 1,2,3 Prof. Dr. Deniz Hür, Anadolu Ün,versitesi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sterokimyasal terimler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
2 | Asimetrik sentezin amacı ve önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
3 | Asimetrik sentez ve kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
4 | Asimetrik sentezde kullanılan genel yöntemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
5 | Kiral yardımcı bileşen kullanılarak asimetrik sentez | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
6 | Kiral katalizörler ve asimetrik sentezde kullanımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
7 | Asimetrik organik reaksiyonlara genel bakış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
8 | Asimetrik karbon-karbon bağ oluşumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
9 | Asimetrik karbon-heteroatom bağ oluşumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
10 | Çoklu bağlara katılmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
11 | Hidrojenasyon ve Halkalaşma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
12 | İndirgenme ve yükseltgenme reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
13 | Çevrilme reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
14 | Asimetrik sentezin uygulamaları ve endüstriyel önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sterokimyasal terimleri tanımlar ve açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Asimetrik sentezin amacını ve önemini ifade eder ve asimetrik sentezlerde kullanılan genel yöntemleri öğretir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Kiral katalizörler ve asimetrik sentezde kullanımlarını tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Asimetrik karbon-karbon bağ oluşumunu açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Asimetrik karbon-heteroatom bağ oluşumunu açıkla | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Çoklu bağlara katılma reaksiyonlarını, çevrilme reaksiyonlarını, hidrojenasyon ve halkalaşma reaksiyonları öğretir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Asimetrik sentezin uygulamalarını ve endüstriyel önemini anlatır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sterokimyasal terimleri tanımlar ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Asimetrik sentezin amacını ve önemini ifade eder ve asimetrik sentezlerde kullanılan genel yöntemleri öğretir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kiral katalizörler ve asimetrik sentezde kullanımlarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Asimetrik karbon-karbon bağ oluşumunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Asimetrik karbon-heteroatom bağ oluşumunu açıkla | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çoklu bağlara katılma reaksiyonlarını, çevrilme reaksiyonlarını, hidrojenasyon ve halkalaşma reaksiyonları öğretir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Asimetrik sentezin uygulamalarını ve endüstriyel önemini anlatır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |