Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Asimetrik Organik Sentez II | KIM6028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, enantiomerik saflıkta organickbileşiklerin sentezlenmesinde kullanılan metotları öğretmek ve araştırma ve çalışma hayatında karşılaşacağı sentez hedeflerine ulaşmasını sağlamaktır |
Ders İçeriği |
Sterokimyasal terimler , asimetrik sentezin amacı ve önemi, asimetrik sentez ve kuralları, asimetrik sentezde kullanılan genel yöntemler, kiral yardımcı bileşen kullanılarak asimetrik sentez, kiral katalizörler ve asimetrik sentezde kullanımları, asimetrik organik reaksiyonlara genel bakış, asimetrik karbon-karbon bağ oluşumu, asimetrik karbon-heteroatom bağ oluşumu, çoklu bağlara katılmalar, çevrilme reaksiyonları, asimetrik sentezin uygulamaları ve endüstriyel önemi. |
Ders Kaynakları |
Guo-Qiang Lin, Yue-Ming Li, Albert S. C. Chan, Principles and applications of asymmetric synthesis,WileyInterscience, 2001
A.Koskinen, Asymmetric synthesis of natural products, Wiley, 1993 Gawley, R.; Aube J. Principles of Asymmetric Synthesis, Elsevier, 2012 Asymmetric Synthesis of Natural Products, Ari KOSKINEN |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kirallerin önemi ve stereoizomerrik farklılıkları, Asimetri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
2 | Enantiyomer bileşiklerin belirlenmesi, konfigürasyonlarının tespit edilmesi, Asimetrik senteszlerde kullanılan yöntemler, stereokimya ile ilgili yaygın olan tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
3 | Kiralite transferi, kuatemer karbon merkezlerinin oluşturulması | |
4 | Alfa amino asitlerin hazırlanması, kiral asetallerin nükleofilik yer değiştirme tepkimeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
5 | Kiral katalizörle indüklenen aldehid alkilasyonu; asimetrik nükleofilik katılma, dialkil çinko bileşiklerinin ketonlara katalitik asimetrik katılma tepkimeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
6 | Asimetrik siyanohidrasyon, asimetrik alfa hidroksilasyon tepkimeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
7 | Substrat-kontrollü aldol reaksiyonu, Reagent-kontrollü aldol reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
8 | Kiral katalizör kontrollü Aldol reaksiyonu. Di-asimetrik Aldol reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
9 | Asimetrik allillenme reaksiyonları, iminlerin asimetri alillenme ve alkillenme tepkimeleri, Katılma tepkimelerine örnekler, Henry reaksiyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
10 | Asimetrik Diels-Alder ve diğer halkalaşma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
10 | Asimetrik Diels-Alder ve diğer halkalaşma reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
12 | Asimetrik bileşiklerin doğal bileşiklerin sentezlenmelerindeki uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
12 | Asimetrik bileşiklerin doğal bileşiklerin sentezlenmelerindeki uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
14 | Asimetrik bileşiklerin enstrümental analiz yöntemleri ile karakterize edilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Asimetrik sentez nedir? Anlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Kiral maddelerin analiz, ayrılma ve saflaştırılması hakkında pratik olarak deneyim kazanma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Kiral maddelerin analiz, ayrılma ve saflaştırılması hakkında teorik olarak deneyim kazanma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Enantiomerik saflıktaki bileşiklerin sentezlerinde kullanılan reaktifleri, reaksiyon koşullarını ve mekanizmalarını tanımlayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Asimetrik bir sentez tasarlayabilme becerisi kazanma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Asimetrik sentez nedir? Anlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kiral maddelerin analiz, ayrılma ve saflaştırılması hakkında pratik olarak deneyim kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kiral maddelerin analiz, ayrılma ve saflaştırılması hakkında teorik olarak deneyim kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enantiomerik saflıktaki bileşiklerin sentezlerinde kullanılan reaktifleri, reaksiyon koşullarını ve mekanizmalarını tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Asimetrik bir sentez tasarlayabilme becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - |