Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Kimyada Sentez Tasarımı | KIM6029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Organik bileşiklerin sentezinin; çeşitli çıkış maddeleri ve reaktifler kullanılarak yapılan bilinen klasik sentez yöntemlerin aksine, hedef molekülden geriye doğru onu oluşturan öncülere basamak basamak gidilen ve geriye doğru sentez veya retrosentez olarak adlandırılan bir yöntemle gerçekleştirilmesi için gerekli olan kuralları ve yolları incelemek. |
Ders İçeriği |
Parçalanma (Bölünme) Tekniğine Giriş, Tek Grup Parçalanmaları, Genel Problemler, Aromatik Bileşikler, hetero atom ve heterosiklik bilesikler, Perisiklik Reaksiyonlar |
Ders Kaynakları |
Designing Organic Syntheses; A Programmed Introduction to the Synthon Approach. Stuart Warren, 1978, Wiley.
Organik Reaksiyonların Mekanizmaları Ender Erdik Gazi Kitabevi Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Prensipler: Sentetik bir prosedürün temeli olarak kabul edilen, sentezlenecek bir molekülün bileşen parçaları (synthons) ve aromatik bileşiklerin sentezinde kullanımları | Tartışmalı Ders |
1 | Temel Prensipler: Sentetik bir prosedürün temeli olarak kabul edilen, sentezlenecek bir molekülün bileşen parçaları (synthons) ve aromatik bileşiklerin sentezinde kullanımları | Tartışmalı Ders |
3 | Reaksiyonların Sırası, Tek-Grup C–X kopmaları | Tartışmalı Ders |
4 | Bölgeseçicilik, İki-Grup C–X kopmaları | Tartışmalı Ders |
5 | Polaritenin tersine dönmesi, halkalanmalar, Amin sentezi | Tartışmalı Ders |
6 | Koruma grupları | Tartışmalı Ders |
7 | Tek Grup Karbon-Karbon Kopmaları I: Alkoller, Genel Strateji A: Bir kopma seçme, Stereoseçicilik | Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav, Tek Grup Karbon-Karbon Kopmaları II: Karbonil Bileşikleri, Bölgeseçicilik | Tartışmalı Ders |
9 | Alken Sentezi, Asetilenlerin (Alkinlerin) Kullanımı | Tartışmalı Ders |
10 | İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları I: Diels–Alder Reaksiyonları | Tartışmalı Ders |
11 | Karbonil Kondenzasyonlarına Giriş | Tartışmalı Ders |
12 | İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları II: 1,3-difonksiyonlandırılmış bileşikler, Karbonil kondenzasyonlarında kontrol | Tartışmalı Ders |
13 | İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları III: 1,5-difonksiyonlandırılmış bileşikler, Konjuge Katılma ve Robinson Halkalanması | Tartışmalı Ders |
14 | Sentezde Alifatik Nitro Bileşikleri, İki Grup Karbon-Karbon Kopmaları IV: 1,2-difonksiyonlandırılmış bileşikler, Sentezde Radikal Reaksiyonları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevreci sentez için yeni stratejiler planlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeni organik moleküllerin sentezini tasarlayabilir ve özelliklerini tahmin edebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karmaşık organik moleküller için uygun metodlar seçebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevreci sentez için yeni stratejiler planlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni organik moleküllerin sentezini tasarlayabilir ve özelliklerini tahmin edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık organik moleküller için uygun metodlar seçebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |