Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Anorganik Kimya | KIM6031 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, Endüstriyel anorganik maddeler ve öneminin kavratılması. Anorganik maddelerin üretimi, özelliklerinin öğretilmesi ve yeni kullanım alanlarının öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Endüstriyel Su ve Tasfiyesi / Yakıtlar / Endüstriyel Gazlar / Endüstriyel Karbon / Seramikler / Refrakterler / İnorganik Bağlayıcılar / Önemli Sodyum Bileşikleri/ Azot Endüstrileri / Sülfirik Asit / Gübreler |
Ders Kaynakları |
Ü. Sanıgök "Anorganik Endüstriye Kimya" İ.Ü.Yayınları, 1987.
Prof. Dr. Aral Olcay, Kimyasal Teknolojiler, Gazi Kitabevi, Ankara, 1998 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimyasal ve Fiziksel temel işlemler | Tartışmalı Ders |
2 | Kimyasal madde üretimi ve kimyagerin görevleri | Tartışmalı Ders |
3 | Endüstriyel gazların üretimi (hidrojen, oksijen, azot) | Tartışmalı Ders |
3 | Endüstriyel gazların üretimi (hidrojen, oksijen, azot) | Tartışmalı Ders |
4 | Endüstriyel Asitlerin üretimi (Hidrojen klorür, sülfat asit) | Tartışmalı Ders |
4 | Endüstriyel Asitlerin üretimi (Hidrojen klorür, sülfat asit) | Tartışmalı Ders |
6 | Endüstriyel Bazların Üretimi (Sodyum hidroksit) | Tartışmalı Ders |
7 | İnorganik Bağlayıcılar | Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav, Çimento Üretimi | Tartışmalı Ders |
9 | Cam Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
10 | Yüzey Kaplama Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
10 | Yüzey Kaplama Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
12 | Azot Endüstrileri, Gübre Üretimi | Tartışmalı Ders |
12 | Azot Endüstrileri, Gübre Üretimi | Tartışmalı Ders |
14 | Nükleer Endüstriler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
ğrenciler endüstriyel su ve tasfiyesi, yakıtlar ve endüstriyel gazlar hakkında bilgi edinirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler endüstride sık kullanılan belli başlı bileşikleri tanırlar, uygulama alanlarını öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Endüstriyel üretim metodlarında tasarım yapabilirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Üretim de hammadde ve maliyet hesaplarının önemini öğrenirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ğrenciler endüstriyel su ve tasfiyesi, yakıtlar ve endüstriyel gazlar hakkında bilgi edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler endüstride sık kullanılan belli başlı bileşikleri tanırlar, uygulama alanlarını öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel üretim metodlarında tasarım yapabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretim de hammadde ve maliyet hesaplarının önemini öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - |