| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Anorganik Kimya | KIM6031 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gökhan SEVİNÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere, Endüstriyel anorganik maddeler ve öneminin kavratılması. Anorganik maddelerin üretimi, özelliklerinin öğretilmesi ve yeni kullanım alanlarının öğrenilmesi. |
| Ders İçeriği |
Endüstriyel Su ve Tasfiyesi / Yakıtlar / Endüstriyel Gazlar / Endüstriyel Karbon / Seramikler / Refrakterler / İnorganik Bağlayıcılar / Önemli Sodyum Bileşikleri/ Azot Endüstrileri / Sülfirik Asit / Gübreler |
| Ders Kaynakları |
Ü. Sanıgök "Anorganik Endüstriye Kimya" İ.Ü.Yayınları, 1987.
Prof. Dr. Aral Olcay, Kimyasal Teknolojiler, Gazi Kitabevi, Ankara, 1998 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kimyasal ve Fiziksel temel işlemler | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kimyasal madde üretimi ve kimyagerin görevleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Endüstriyel gazların üretimi (hidrojen, oksijen, azot) | Tartışmalı Ders |
| 3 | Endüstriyel gazların üretimi (hidrojen, oksijen, azot) | Tartışmalı Ders |
| 4 | Endüstriyel Asitlerin üretimi (Hidrojen klorür, sülfat asit) | Tartışmalı Ders |
| 4 | Endüstriyel Asitlerin üretimi (Hidrojen klorür, sülfat asit) | Tartışmalı Ders |
| 6 | Endüstriyel Bazların Üretimi (Sodyum hidroksit) | Tartışmalı Ders |
| 7 | İnorganik Bağlayıcılar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Arasınav, Çimento Üretimi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Cam Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Yüzey Kaplama Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Yüzey Kaplama Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Azot Endüstrileri, Gübre Üretimi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Azot Endüstrileri, Gübre Üretimi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Nükleer Endüstriler | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| ğrenciler endüstriyel su ve tasfiyesi, yakıtlar ve endüstriyel gazlar hakkında bilgi edinirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler endüstride sık kullanılan belli başlı bileşikleri tanırlar, uygulama alanlarını öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Endüstriyel üretim metodlarında tasarım yapabilirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Üretim de hammadde ve maliyet hesaplarının önemini öğrenirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ğrenciler endüstriyel su ve tasfiyesi, yakıtlar ve endüstriyel gazlar hakkında bilgi edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler endüstride sık kullanılan belli başlı bileşikleri tanırlar, uygulama alanlarını öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Endüstriyel üretim metodlarında tasarım yapabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Üretim de hammadde ve maliyet hesaplarının önemini öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |