Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanomalzemelerin Elektrokimyasal Sensör Uygulamaları | KIM6032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Nanomalzemeler ve nanomalzeme temelli sensörler hakkında bilgi sahibi olmak. Sensörlerde kullanılan nanomalzemelerin özelliklerini ve fonksiyonlarını öğrenmek. Nanomalzeme temelli sensörlerin biyomedikal, klinik, çevre, gıda ve tarım uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Nanomalzeme kimyası, nanomalzemelerin türleri, arayüz ve yüzeyi, Nanomalzemelerin üretimi ve karakterizasyon teknikleri, Sensörler ile nanoteknolojinin birleşmesi: Nanosensörler ve Üstünlükleri, Sensör teknolojisinde nanomalzemelerini seçimi ve optimizasyonu, Nanoparçacık temelli sensörler ve uygulamaları, Karbon nanomalzemeler; sınıflandırılması ve sensör uygulamaları, Tek ve 2D boyutlu yarı iletkenler, oksit nanoyapılar ve sensör uygulamaları, Grafen temelli nanobiyosensörler ve uygulamaları, Kuantum dot temelli nanobiyosensörler ve uygulamaları, Manyetik nanomalzemeler, elektronik ve elektrooptik moleküler malzemeler ve sensör uygulamaları, Bor nitrür nanoparçacıklar, metal oksit malzemeler ve sensör uygulamaları, Anorganik yarıiletken nanoyapılar, Kovalent ve metal organik çerçeve yapıları (MOF), inorganik nanomalzemeler ve sensör uygulamaları, |
Ders Kaynakları |
Gorton L., 2005. “Biosensors and modern biospecific analytical techniques”.Amsterdam.
Challa S. S. R. Kumar, 2007. “Nanomaterials for biosensors”. Strauss GmbH, Mörlenbach. Göser, K., Glösekötter, P., Dienstuhl, J., Nanoelectronics and Nanosystems: From Transistors to Molecular And Quantum Devices, New York Sprınger, 2004. A. V. Kolobov, J. Tominaga, Two-Dimensional Transition-Metal Dichalcogenides, Springer International Publishing, 2016. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nanomalzeme kimyası, nanomalzemelerin türleri, arayüz ve yüzeyi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
2 | Nanomalzemelerin üretimi ve karakterizasyon teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
3 | Sensörler ile nanoteknolojinin birleşmesi: Nanosensörler ve Üstünlükleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
4 | Sensör teknolojisinde nanomalzemelerini seçimi ve optimizasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
5 | Nanoparçacık temelli sensörler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
6 | Karbon nanomalzemeler; sınıflandırılması ve sensör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
7 | Tek ve 2D boyutlu yarı iletkenler, oksit nanoyapılar ve sensör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
8 | Ara sınav, Grafen temelli nanobiyosensörler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
9 | Kuantum dot temelli nanobiyosensörler ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
10 | Manyetik nanomalzemeler, elektronik ve elektrooptik moleküler malzemeler ve sensör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
11 | Bor nitrür nanoparçacıklar, metal oksit malzemeler ve sensör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
12 | Anorganik yarıiletken nanoyapılar, Kovalent ve metal organik çerçeve yapıları (MOF), inorganik nanomalzemeler ve sensör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
13 | Nanomalzeme temelli sensörlerin biyomedikal ve klinik uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
14 | Nanomalzeme temelli genosensör ve immunosensör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nanomalzeme kimyası ve nanomalzemelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Nanomalzemelerin üretimi ve karakterizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Nanoparçacık temelli sensörler ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Nanomalzeme temelli sensörlerin biyomedikal ve klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Nanomalzeme temelli genosensör ve immunosensör uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nanomalzeme kimyası ve nanomalzemelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nanomalzemelerin üretimi ve karakterizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nanoparçacık temelli sensörler ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nanomalzeme temelli sensörlerin biyomedikal ve klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nanomalzeme temelli genosensör ve immunosensör uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |