| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Analitik Kimya II | KIM6035 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat ALANYALIOĞLU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
• Analitik Kimyanın lisans düzeyinde verilen teorik bilgilerinin çok yönlü kullanımını sağlamak, • Analitik Kimyanın karmaşık tepkime sistemlerine ve problemlerine getirdiği çözümlemeleri kavratmak, • Analitik Kimyanın diğer fen bilimleri, mühendislik ve tıp ile ilişkili problemlerine çözüm getirilmesini sağlamak. • Analitik Kimyanın enstrümental analiz uygulamalarının anlaşılmasını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Elektroanalitik teknikler, spektroskopik teknikler, kütle spektroskopi, kromatografi |
| Ders Kaynakları |
Nicel Kimyasal Analiz (Daniel C. Harris), Çeviri Editörü: Ali Rehber Türker, Palme Yayıncılık, 2015
Analitik Kimya Temel İlkeler (Douglas A. Skoog, Donald M. West, F. James Holler, Stanley R. Crouch), Çeviri Editörü: Esma Kılıç, Bilim Yayınları, 2004 Temel Analitik Kimya, Hüseyin Afşar, Beta Yayıncılık, 2009. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Elektrotlar ve potansiyometri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Redoks titrasyonlarının ileri uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Elektroanalitik teknikler ile analiz | Tartışmalı Ders |
| 4 | Spektrofotometrinin ilkeleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Spektrofotometrinin ileri uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Fotometrik titrasyonlar | Tartışmalı Ders |
| 7 | Atomik spektroskopinin ileri uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 8 | Kütle spektrometrinin ileri uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 9 | Analitik ayırmalar ile ileri analizler | Tartışmalı Ders |
| 10 | Gaz kromatografinin ileri uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Yüksek performanslı sıvı kromatografinin ileri uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 12 | Kromatografik uygulamalar ve elektroforez ile ileri analizler | Tartışmalı Ders |
| 13 | Gravimetrik analiz ve çöktürme titrasyonları | Tartışmalı Ders |
| 14 | Analiz için numune hazırlama yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Analitik Kimyanın temel konularının birbirleri ile bağlantısını öğrenir. Kimyasal analizde analitik tekniklerin uygulamasına ve kullanımına yönelik anlayış geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Güvenilir veri işlenişini ve analitik veri değerlendirmesini öğrenir. Analitik Kimyada karmaşık problemlere çözüm getirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Analitik Kimyanın diğer fen bilimleri, mühendislik ve tıp ile ilişkili problemlerine çözüm getirir. Farklı araştırma alanlarında analitik metotlar geliştirebilir ve uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bir numunenin ardışık kalitatif ve kantitaif analizini öğrenir. Analiz çeşidine uygun olarak numune hazırlama prosedürlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Literatürden edindiği analitik kimya verilerini değerlendirebilir ve tartışabilir. Analitik kimyanın klasik ve aletli uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Analitik Kimyanın temel konularının birbirleri ile bağlantısını öğrenir. Kimyasal analizde analitik tekniklerin uygulamasına ve kullanımına yönelik anlayış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Güvenilir veri işlenişini ve analitik veri değerlendirmesini öğrenir. Analitik Kimyada karmaşık problemlere çözüm getirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Analitik Kimyanın diğer fen bilimleri, mühendislik ve tıp ile ilişkili problemlerine çözüm getirir. Farklı araştırma alanlarında analitik metotlar geliştirebilir ve uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bir numunenin ardışık kalitatif ve kantitaif analizini öğrenir. Analiz çeşidine uygun olarak numune hazırlama prosedürlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Literatürden edindiği analitik kimya verilerini değerlendirebilir ve tartışabilir. Analitik kimyanın klasik ve aletli uygulamalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |