Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gıda Kimyası | KIM6040 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Gıdaların genel özelliklerinin ve kimyasal bileşimlerinin tanımlanması ve gıda bileşenlerinde meydana gelen değişikliklerin tayin edilmesinde kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Gıda Bilimi ve gıdaların kimyasal bileşimleri, Su ve suyun gıda kimyasındaki önemi, Su aktivitesi ve gıdalarda su kalitesi Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar, Vitaminler ve Enzimler, Mineraller, Gıda katkı maddeleri (koruyucular, renk, lezzet, aroma bileşenleri vb), Gıda bileşenleri analiz yöntemleri, Gıda işleme ve depolama yöntemleri, Gıdalarda enzimatik bozulma tepkimeleri, Gıdalarda enzimatik olmayan bozulma tepkimeleri |
Ders Kaynakları |
Besin Kimyası; A.Telefoncu , Ege Üniversitesi Basım Evi, İzmir
Food Chemistry;3rd revised Edition, H.D.Belitz;W.Grosch;P.Schieberle, Springer Verlag GmbH, Heidelberg-Germany Biyokimya kitapları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gıda Bilimi ve gıdaların kimyasal bileşimleri, | Ders |
2 | Su ve suyun gıda kimyasındaki önemi, Su aktivitesi ve gıdalarda su kalitesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Karbonhidratlar, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Proteinler, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Yağlar, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Vitaminler ve Enzimler, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Mineraller, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Gıda katkı maddeleri (koruyucular, renk, lezzet, aroma bileşenleri vb)-I , ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Gıda katkı maddeleri (koruyucular, renk, lezzet, aroma bileşenleri vb)-II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Gıda bileşenleri analiz yöntemleri-I | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Gıda bileşenleri analiz yöntemleri-II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Gıda işleme ve depolama yöntemleri, | Ders |
13 | Gıdalarda enzimatik bozulma tepkimeleri, | Ders |
14 | Gıdalarda enzimatik olmayan bozulma tepkimeleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gıdaların kimyasal bileşimleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Gıda katkı maddelerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Gıda bileşenlerinin analiz teknikleri hakkında ilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Gıdaların bozulma tepkimeleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gıdaların kimyasal bileşimleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıda katkı maddelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıda bileşenlerinin analiz teknikleri hakkında ilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıdaların bozulma tepkimeleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |