Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | KIM6900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Doktora öğrencilerinin, kiimya alanında güncel ve bilime katkı sağlayacak tezleri ile ilgili bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerine uygun şekilde araştırıp hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve savunabilme yeteneğini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Ders bilimsel araştırma ve sunum tekniklerinin öğrenilmesi, araştırma konusu ile ilgili literatür taraması, Danışman öğretim üyesi rehberliğinde bir seminer konusunun belirlenmesi, önceden belirlenen bir tarihte hazırlanan seminerin ilanı ve öğrenci seminer sunumunun gerçekleştirilmesi süreçlerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Tez Yazım Kılavuzu, LEE Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? An ISI Publication How to Write and Publish A Scientific Paper? ROBERT A. DAY Çeviri : GÜLAY AŞKAR ALTAY, 1979, 1983, 1988, 1994 Robert A. Day ; TUBİTAK 1996 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma basamakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
2 | Bilimsel araştırma, kaynak tarama, bilim etiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
3 | Bilimsel sunum hazırlama ve sunma tekniği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
4 | Seminer konularının ve sunum tarihlerinin belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
9 | Literatür bilgilerinin derlenerek tartışılması ve yazım kurallarına uygun olarak yazılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
9 | Literatür bilgilerinin derlenerek tartışılması ve yazım kurallarına uygun olarak yazılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
11 | Seminer sunumları ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
11 | Seminer sunumları ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
11 | Seminer sunumları ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
11 | Seminer sunumları ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimya ile ilgili bir konuda bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak bir sunum hazırlayabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bir konuyu toplum önünde anlatabilme, tartışabilme ve savunma yeteneği kazanır. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya ile ilgili bir konuda bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak bir sunum hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir konuyu toplum önünde anlatabilme, tartışabilme ve savunma yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |