| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Polimerlerin Fiziksel Kimyası | KIM6041 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, polimerlerin kimyasal yapı ve fiziksel özellik ilişkilerinin kurulabilmesi için temel fizikokimyasal bilgilerin verilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Polimerlerde zincir konfigürasyonu, amorf ve kristal yapı. Polimerler çözeltilerinin termodinamiği. Faz diyagramları. Polimer karışımlarının faz davranışı. Çapraz bağlı polimerik sistemler. Polimerlerin termal ve elektriksel özellikleri. |
| Ders Kaynakları |
Seiffert, S., Physical Chemistry of Polymers, De Gruyter, Berlin, 2020
Freed, K. F., Phase Behavior of Polymer Blends, Springer, Berlin, 2005 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 35 | 1 | 35 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Polimerlerde zincir konfigürasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Polimerlerde amorf ve kristal yapı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Polimerlerin molekül ağırlığı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Polimerler çözeltilerinin termodinamiği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Seyreltik polimer çözeltilerinin termodinamiği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Faz diyagramları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Polimer karışımlarının faz davranışı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | Polimer karışımlarının faz diyagramları-1 | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Polimer karışımlarının faz diyagramları-2 | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Çapraz bağlı polimerik sistemler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Polimerlerin termal davranışları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Polimerlerin elektriksel iletkenliği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Polimer çözeltilerinin viskozitesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Polimerlerde temas açısı kuramı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Polimerlerin fiziksel özellikleri kavrama ve öğrenme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Polimer karışımlarının termodinamik özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Polimer çözeltilerinin faz davranışları ve faz diyagramları hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Polimerlerin viskozitesi hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Polimerlerin elektriksel iletkenlik mekanizması hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Polimerlerin fiziksel özellikleri kavrama ve öğrenme | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| Polimer karışımlarının termodinamik özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| Polimer çözeltilerinin faz davranışları ve faz diyagramları hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | ;
| Polimerlerin viskozitesi hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| Polimerlerin elektriksel iletkenlik mekanizması hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,2 | 5 | 5 | 2 | 2,4 | 1 | 1 | 2 |