Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Terminoloji | AMH107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ |
Amaç |
Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler, Tıbbi Terimleri okuma kuralları, Kaynaştırma harfleri, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; ön ek, son ek, kök yapıları, kaynaştırma harfleri, Tıbbi Kısaltmalar, Kan ve Kan Yapıcı Organlar, Lenf ve İmmün Sisteme İlişkin Terimler, Kardiyovasküler Sisteme İlişkin Terimler, Solunum Sistemine İlişkin Terimler, Sindirim sistemine İlişkin Terimler, Göze İlişkin Terimler, Üriner Sisteme İlişkin Terimler, Eponimler, Akronimler, Sinir Sistemi ve Psikiyatrik Hastalıklar, İç Salgı ve Metabolizma Bozuklukları ve Hareket Sistemine ilişkin terimler |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Terminolojiye Giriş, terim kavramı ve sağlık terminolojisi | Tartışmalı Ders |
2 | İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler | Tartışmalı Ders |
3 | Terimlerin tekil ve çoğul hali, tıbbi kısaltmalar | Tartışmalı Ders |
3 | Terimlerin tekil ve çoğul hali, tıbbi kısaltmalar | Tartışmalı Ders |
5 | Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Kökler | Tartışmalı Ders |
6 | Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Ön Ekler | Tartışmalı Ders |
7 | Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Son Ekler | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Solunum Sistemi Terimleri | Tartışmalı Ders |
9 | Solunum Sistemi Terimleri | Tartışmalı Ders |
11 | Kalp ve dolaşım sistemi ile ilgili terimler | Tartışmalı Ders |
12 | Sindirim sistemi ile ilgili terimler | Tartışmalı Ders |
13 | Boşaltım sistemi ile ilgili terimler | Tartışmalı Ders |
14 | Kas ve iskelet sistemi ile ilgili terimler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tıbbi terimleri meydana getiren kök, önek ve sonekleri analiz edebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sistemlere ilişkin tıbbi terimleri kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanma | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Tıbbi terimleri meydana getiren kök, önek ve sonekleri analiz edebilir | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kavrar | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Sistemlere ilişkin tıbbi terimleri kavrar | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |