Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme | AMH112 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze teorik eğitim ve pratik uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin ısınma, şiddet, dinlenme, temel hareketi yaptıran kas, soğuma kavramlarını ve vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak öğrenip pratik olarak uygulamalarının sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Isınma, şiddet, tekrar yöntemi, dinlenme, soğuma, kalistenik hareketler, bölgelere göre temel hareketi yaptıran kaslar, barlarla yapılan hareketler, dambıllarla yapılan hareketler, makinalarla yapılan hareketler (erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i her hafta uygulama) |
Ders Kaynakları |
Uğur E ve Baysaling Ö. Herkes İçin Spor. Vücut Geliştirme, Fitness ve Formda Kalma. İlpres Yayınevi. İstanbul. 2000. ISBN: 9758503670311
Uğur E ve Baysaling Ö. Herkes İçin Spor. Vücut Geliştirme, Fitness ve Formda Kalma. İlpres Yayınevi. İstanbul. 2000. ISBN: 9758503670311 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Isınma, şiddet, dairesel metot, dinlenme, soğuma, kalistenik hareketler, bölgelere göre temel hareketi yaptıran kaslar, barlarla yapılan hareketler, dambıllarla yapılan hareketler, makinalarla yapılan hareketler (erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i her hafta uygulama) | Gösterim Grup Çalışması |
2 | Isınma, şiddet, dairesel metot, dinlenme, soğuma, kalistenik hareketler, bölgelere göre temel hareketi yaptıran kaslar, barlarla yapılan hareketler, dambıllarla yapılan hareketler, makinalarla yapılan hareketler (erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i her hafta uygulama) | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
7 | Ara sınav | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
9 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 1'i uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |