EN
  • Anasayfa
  • AMH114 Davranış Bilimleri (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
AMH114 - Davranış Bilimleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Davranış Bilimleri AMH114 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Mihriban TUNCER
Ders Veren Öğr. Gör. Mihriban TUNCER
Amaç

Hem çalışma ortamında hem de hasta-sağlık çalışanı süreci içerisinde kişilerin kendileri, iş arkadaşları, hastaları ve hasta yakınları ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.

Ders İçeriği

İnsan davranışının temellerini ve hekimlik becerilerine ait yansımalarını içerir.

Ders Kaynakları İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. Remzi Kitabevi. İstanbul. K3. Gordon, T. (2014). Hasta ve doktor iletişimi. Profil Yayıncılık.
İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. Remzi Kitabevi. İstanbul. K3. Gordon, T. (2014).
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 54
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Davranış Bilimlerine Giriş Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
2 Öğrenme Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
3 Güdülenme Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
5 Kişilik Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
6 Algılama Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
7 ARA SINAV Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
8 Tutumlar Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
9 İletişim Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
10 Bireysel Karar Verme Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
11 Ahlak Kuramları Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
11 Ahlak Kuramları Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
13 Çatışma kaygı ve ego savunma mekanizmaları Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
14 Hasta-Sağlık çalışanı ilişkisi Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
15 Final Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kişilik teorilerini ve hasta-sağlık çalışanı ilişkisinde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. 1 4 1 3 3 5 2 1 1 3 5 3
Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. 1 4 1 3 3 5 1 1 1 4 5 3
Kişilik teorilerini ve hasta-sağlık çalışanı ilişkisinde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. 1 4 1 3 4 5 1 2 1 4 5 3