Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | AMH114 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mihriban TUNCER |
Ders Veren | |
Amaç |
Hem çalışma ortamında hem de hasta-sağlık çalışanı süreci içerisinde kişilerin kendileri, iş arkadaşları, hastaları ve hasta yakınları ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
İnsan davranışının temellerini ve hekimlik becerilerine ait yansımalarını içerir. |
Ders Kaynakları |
İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. Remzi Kitabevi. İstanbul. K3. Gordon, T. (2014). Hasta ve doktor iletişimi. Profil Yayıncılık.
İnsan ve davranışı psikolojinin temel kavramları. Remzi Kitabevi. İstanbul. K3. Gordon, T. (2014). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
2 | Öğrenme | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
3 | Güdülenme | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
5 | Kişilik | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
6 | Algılama | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
7 | ARA SINAV | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
8 | Tutumlar | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
9 | İletişim | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
10 | Bireysel Karar Verme | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
11 | Ahlak Kuramları | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
11 | Ahlak Kuramları | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
13 | Çatışma kaygı ve ego savunma mekanizmaları | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
14 | Hasta-Sağlık çalışanı ilişkisi | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
15 | Final | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kişilik teorilerini ve hasta-sağlık çalışanı ilişkisinde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 |
Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını açıklar. | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 |
Kişilik teorilerini ve hasta-sağlık çalışanı ilişkisinde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | 1 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 |