EN
  • Anasayfa
  • BSM5003 Yüzey Sulama Sistemleri Planlaması (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BSM5003 - Yüzey Sulama Sistemleri Planlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yüzey Sulama Sistemleri Planlaması BSM5003 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Ders Veren
Amaç

Sulamanın tarımsal üretimdeki öneminden hareketle, yüzey sulama sistemlerinin tasarımı için gereksinim duyulan temel konular hakkında öğrencilere bilgi sahibi yapmaktır

Ders İçeriği

Sulamanın tanımı, önemi ve tarihçesi, Türkiye’de toprak ve su kaynakları potansiyeli, toprakların sulanabilirlik durumu, sulama suyunun sağlandığı kaynaklar, toprak-su ve bitki ilişkileri, inflitrasyon, Bitki su tüketimi, sulama sistemlerinin planlama ilkeleri, açık kanalların planlanması, sulama programı ve sulama sistemleri, su dağıtım şekilleri, sulama sularının niteliği ve sınıflandırılması, sulama yöntemleri, drenaj.

Ders Kaynakları Sulama sistemlerinin tasarımı, Prof. Dr. Osman Yıldırım
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 182
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, Dünya ve Türkiye’ de sulama, sulama yöntemi, sulama sistemi
2 Sulama sistemlerinin işletilmesi yöntemleri
3 Toprak-bitki-su ilişkileri
4 Toprağım su alma özellikleri
5 Sulama yöntemleri; uygun sulama yönteminin seçilmesi, salma sulama yöntemi, göllendirme sulama yöntemi, uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi
6 Salma sulama yöntemi
7 Salma sulama sistemlerinin tasarımı
8 Tava sulama yöntemi
9 Tava sulama sistemlerinin tasarımı
10 Uzun tava sulama yöntemi
11 Uzun tava sulama sisteminin tasarımı
12 Karık sulama yöntemi
13 Karık sulama sisteminin tasarımı
14 Yüzey sulama sistemlerini tasarımı ile ilgili çalışma problemleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sulamanın tarımdaki önemini kavrayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sulama yönünden toprak, bitki ve su arasındaki ilişkileri açıklayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sulama yöntem ve sistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için gerekli olan temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını yaparak uygulamaya geçirebilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sulamanın tarımdaki önemini kavrayabilme 5 5 4 2 3 1 1 1 1 1 2
Sulama yönünden toprak, bitki ve su arasındaki ilişkileri açıklayabilme 5 5 4 2 3 1 1 1 1 1 3
Sulama yöntem ve sistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilme 5 5 3 2 3 1 1 1 1 1 3
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için gerekli olan temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme 5 3 4 2 3 2 2 1 1 1 2
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını yaparak uygulamaya geçirebilme 5 3 3 2 3 2 2 1 1 1 2