EN
  • Anasayfa
  • BSM5008 Kültür Bitkilerinin Sulanması (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BSM5008 - Kültür Bitkilerinin Sulanması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kültür Bitkilerinin Sulanması BSM5008 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Amaç

Ülkemizde yoğun yetiştiriciliği yapılan tarla ve bahçe bitkilerinin mevsimlik sulama suyu gereksiniminin belirlenmesi, fenolojik dönemlere göre suya duyarlılığın öneminin ve bu bitkilerin sulanmasında uygun sulama yönteminin belirlenmesinde temel kavramların ortaya konmasıdır.

Ders İçeriği

Bitkisel yetiştiricilikte maksimum verim kavramı. Su verim tepki etmeni. Tarla ve bahçe bitkilerinin su gereksinimleri, uygun sulama yöntemi ve stratejileri.

Ders Kaynakları 1. Doorenbos J. and Kassam A.H. 2000.Yield Response to Water. FAO Irrigation and Drainage Paper No:33. ROME. 2. Stewart B.A. and Nielsen D.R. 1990. Irrigation of Agricultural Crops. USA. ISBN: 0-89118-102-4.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bitkisel üretimde maksimum verim kavramı Tartışmalı Ders
2 Toprağın fiziksel özelliklerinin tanımlanması, bitkide maksimum bitki su tüketimi Ders
3 Bitkisel üretimde verim ve verime etki eden etmenler Ders
4 Su-verim tepki etmeni Ders
5 Bitki için uygun toprak nemi, sınırlı toprak nemi kavramları Ders
6 Dönemsel su kısıntısının oluşturulması, buna ilişkin deneme desenleri Ders
7 Tarla bitkilerinden; yonca, bezelye, pamuk bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri Ders
8 Mısır, ayçiçeği, şekerpancarı bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem stratejileri Ders
9 Patates, buğday, soya fasülyesi bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri Ders
10 Yer fıstığı, sorgum, çeltik bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri Ders
11 Bahçe bitkilerinden; domates, biber, üzüm bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri
12 Zeytin, elma, kiraz bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri
13 Badem, ceviz, antep fıstığı bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri
14 Narenciye, muz, çilek bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ülkemizdeki temel tarla ve bahçe bitkilerinin neler olduğunu açıklayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bitkilerin mevsimlik sulama suyu gereksinimlerinin nasıl belirlendiğini açıklayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dönemsel su kısıntısının verim üzerindeki etkisini kavrayabilme kavrayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bitkilerde gelişme dönemlerine göre farklı sulama yöntemlerini kullanabilme, bunlarda etkili faktörleri ortaya koyabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bahçe ve tarla bitkilerinin sulama suyu gereksinimlerini heseplayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ülkemizdeki temel tarla ve bahçe bitkilerinin neler olduğunu açıklayabilme - - - - - - - - - - -
Bitkilerin mevsimlik sulama suyu gereksinimlerinin nasıl belirlendiğini açıklayabilme - - - - - - - - - - -
Dönemsel su kısıntısının verim üzerindeki etkisini kavrayabilme kavrayabilme - - - - - - - - - - -
Bitkilerde gelişme dönemlerine göre farklı sulama yöntemlerini kullanabilme, bunlarda etkili faktörleri ortaya koyabilme - - - - - - - - - - -
Bahçe ve tarla bitkilerinin sulama suyu gereksinimlerini heseplayabilme - - - - - - - - - - -