EN
  • Anasayfa
  • BSM5017 Toprak ve Su Koruma (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BSM5017 - Toprak ve Su Koruma
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toprak ve Su Koruma BSM5017 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Ders Veren
Amaç

Toprak erozyonunun mekaniği, erozyon şekilleri ve oluşumları, koruma ve çevre ilişkileri, toprak koruma stratejileri, farklı arazi kullanım türleri için toprak koruma yaklaşımları, toprakların su ve rüzgar erozyonundan korunması için alınması gerekli önlemler ve uygun kullanım teknikleri

Ders İçeriği

Toprak ve su korunumu açısından Türkiye’nin Toprak erozyonunun oluşum mekanizmasını ve çeşitlerini kavrar. durumu, toprak su erozyonunun tanımlanmasıdır. Erozyon ve insanlar, Türkiye’de ve Dünya’da erozyon durumu, Erozyon sorunun nedenleri, Erozyonun mekaniği ve şekilleri

Ders Kaynakları Çanga,M. (2006).Toprak Erozyonu ve Koruma Yöntemleri Ders Notları, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara,
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 8 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 7 21
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 1 Ders planı, öğretim, sınav vb yöntem ve araçlarının tanıtılması Ders
2 Çevre Koruma Ders
3 Toprak koruma stratejileri Ders
4 Toprak koruma yaklaşımları Ders
5 Fiziksel yöntemler Ders
6 Toprak erozyonu Ders
7 Tarımsal koruma yöntemleri, toprak yönetimi. Ders
8 Su erozyonu tahmin modeline giriş Ders
9 Yağış ve yüzey akış erozyon oluşturma gücünün belirlenmesi Ders
10 Toprakların erozyona karşı duyarlılıklarının belirlenmesi Ders
11 Havza topografik özelliklerinin belirlenmesi Ders
12 Havza arazi örtüsü ve arazi kullanımının belirlenmesi Ders
13 Toprak koruma tekniklerinin belirlenmesi Ders
14 Genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toprak fiziksel özelliklerini kavrabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toprak erozyonunun dinamik yapısını bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erozyon işlevlerinin iklim, toprak, topoğrafya ve bitkisel örtü ile olan ilişkisi ve önemi kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erozyon sorunu olan arazilerin ve toprakların iyileştirilmesi ve korunması gibi temel konular öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toprak koruma projelerinin hazırlanması hakkında bilgiler kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Toprak fiziksel özelliklerini kavrabilme 5 3 2 2 4 4 5 2 1 2 1
Toprak erozyonunun dinamik yapısını bilir. 4 3 3 2 4 4 5 2 1 2 1
Erozyon işlevlerinin iklim, toprak, topoğrafya ve bitkisel örtü ile olan ilişkisi ve önemi kavrar 4 3 3 2 4 4 5 2 1 2 1
Erozyon sorunu olan arazilerin ve toprakların iyileştirilmesi ve korunması gibi temel konular öğrenir. 5 3 2 2 4 4 5 2 1 2 1
Toprak koruma projelerinin hazırlanması hakkında bilgiler kazanır. 5 3 3 2 4 4 5 2 1 2 1