EN
  • Anasayfa
  • BSM5020 İklim Değişikliği ve Tarımla Etkileşimleri (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
BSM5020 - İklim Değişikliği ve Tarımla Etkileşimleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İklim Değişikliği ve Tarımla Etkileşimleri BSM5020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER
Amaç

Dersin amacı iklim değişikli ve onun yaratacağı sorunları kavrayabilme ve İklim değişiminin tarım üzerindeki etkilerini öğretebilmektedir. İklim değişiminden kaynaklı en büyük sorun olan kuraklığı belirlemek için gerekli programları kullanabilme yeteneği kazanmak.

Ders İçeriği

İklim değişikliğini iklim sınıflarını açıklamak. İklim değişikliğinin etkilerini anlatmak. İklim değişikliğinin tarım üzerindeki etkilerini anlatmak. İklim değişiminin neden olduğu kuraklık ve etkilerini anlamak ve kuraklığı belirlemek için programları kullanma yeteneği kazanmak.

Ders Kaynakları Genel Klimatoloji, Atmosfer, hava ve iklimin temelleri, Murat TÜRKEŞ
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İklim değişikliğini nedir açıklayabilme Ders
2 Sera etkisi ve sera etkisine neden olan gazlar ve bu gazların kaynakları Ders
3 İklim değişikliğinin neden olduğu sorunlar Ders
4 İklim değişikliğinin neden olduğu sorunların önüne geçmek için alınabilecek tedbirler Ders
5 Ülkemizde iklim değişikliğinin neden olduğu problemler Ders
6 İklim sınıfları ve kuraklık Ders
7 İklim değişikliğinin neden olduğu kuraklık ve kuraklık indisleri Ders
8 Kuraklık indisi hesaplama yöntemleri Ders
8 Kuraklık indisi hesaplama yöntemleri Ders
10 Kuraklık indisi hesaplama yöntemleri ile ilgili örnek çözümleri Ders
11 İklim değişikliğinin tarım üzerine olan etkileri Ders
12 İklim değişikliğinin su kaynakları üzerine olan etkileri Ders
13 İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkilerini azaltmak için alınabilecek önlemler Ders
13 İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkilerini azaltmak için alınabilecek önlemler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İklim değişikliği ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İklim değişikliği getirdiği sorunları ve bunların etkisini azaltmak üzerine alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İklim değişikliğinin neden olduğu kuraklık ve kuraklık indisleri hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kuraklık indis yöntemleri ve kuraklık tahmini yapabilme beceri kazanma Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkileri ve bunların etkisini azaltmak üzere alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İklim değişikliği ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak 2 4 4 3 2 2 2 2 1 2 1
İklim değişikliği getirdiği sorunları ve bunların etkisini azaltmak üzerine alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak 2 3 3 3 2 2 2 2 1 2 1
İklim değişikliğinin neden olduğu kuraklık ve kuraklık indisleri hakkında bilgi sahibi olmak 2 4 3 3 2 2 2 2 1 2 1
Kuraklık indis yöntemleri ve kuraklık tahmini yapabilme beceri kazanma 2 3 4 2 2 2 2 3 1 2 1
İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkileri ve bunların etkisini azaltmak üzere alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak 2 4 4 3 2 2 2 2 1 2 1