EN
  • Anasayfa
  • BSM5030 Toprak İşleme Makineleri Tasarımı (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BSM5030 - Toprak İşleme Makineleri Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toprak İşleme Makineleri Tasarımı BSM5030 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Ders Veren
Amaç

Toprak işleme makinalarının tasarımı konusunda gerekli bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Öğrencilere toprak işlemenin ve doğrudan ekimin esaslarını ve dizayn parametrelerine ilişkin bilgileri aktarmaktır. Toprak işleme makinalarının performansı, Pulluk aktif yüzey geometrisi ve tasarımı, İkincil toprak işleme aletlerin tasarımı, Traktör kuyruk milinden hareket alan aletlerin kinematiği ve dinamiği, Titreşimli ve salınımlı aletlerin tasarımı.

Ders Kaynakları Özmerzi, A. Yaldız, O. Kürklü, A. Ertekin, C. Külcü, R. (2004), Tarım Makinaları İçin Mühendislik El Kitabı. Literatür Yayıncılık, İstanbul
Tunalıgil, B.G. (1977), Tarım Makinaları Prensipleri ve Projeleme Esasları, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayını, Ankara.
Ülger, P. Güzel, E., Akdemir, B., Kayışoğlu, B., Pınar, Y., Eker, B. Bayhan, Y. (1996), Tarım Makinaları İlkeleri, Fakülteler Matbaası, İstanbul
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Toprak İşleme Makinaları Tasarımlarıyla İlgili Tanımlar, Mühendisliğin Tanımı, Mühendislik Tasarımlarının Geçmişi, Makina Tasarımının Kuralları Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Toprak İşlemenin ve doğrudan ekimin esasları ve dizayn parametrelerine İlişkin bilgiler. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Toprak İşlemenin ve doğrudan ekimin esasları ve dizayn parametrelerine İlişkin bilgiler. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Toprak İşleme makinalarının performansı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Toprak İşleme makinalarının performansı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Pulluk aktif, pasif organları, yüzey geometrisi ve tasarımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Pulluk aktif, pasif organları, yüzey geometrisi ve tasarımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 İkincil toprak İşleme aletlerin tasarımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Traktör kuyruk milinden hareket alan aletlerin kinematiği ve dinamiği. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Traktör kuyruk milinden hareket alan aletlerin kinematiği ve dinamiği. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Titreşimli ve salınımlı aletlerin tasarımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Ders uygulamaları. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Ders uygulamaları. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
15 Genel değerlendirme. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toprak işlem yöntemlerini ve makinelerini öğrenerek seçim yapabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel makina mühendisliği ve tarımsal ürünlere ilişkin özellikleri sentezleyebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Elde ettiği bilgileri kullanarak uygun makine tasarımları yapabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Toprak işlem yöntemlerini ve makinelerini öğrenerek seçim yapabilir. - - - - - - - - - - -
Temel makina mühendisliği ve tarımsal ürünlere ilişkin özellikleri sentezleyebilir. - - - - - - - - - - -
Elde ettiği bilgileri kullanarak uygun makine tasarımları yapabilir. - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - -