Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak İşleme Makineleri Tasarımı | BSM5030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Toprak işleme makinalarının tasarımı konusunda gerekli bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere toprak işlemenin ve doğrudan ekimin esaslarını ve dizayn parametrelerine ilişkin bilgileri aktarmaktır. Toprak işleme makinalarının performansı, Pulluk aktif yüzey geometrisi ve tasarımı, İkincil toprak işleme aletlerin tasarımı, Traktör kuyruk milinden hareket alan aletlerin kinematiği ve dinamiği, Titreşimli ve salınımlı aletlerin tasarımı. |
Ders Kaynakları |
Özmerzi, A. Yaldız, O. Kürklü, A. Ertekin, C. Külcü, R. (2004), Tarım Makinaları İçin Mühendislik El Kitabı.
Literatür Yayıncılık, İstanbul
Tunalıgil, B.G. (1977), Tarım Makinaları Prensipleri ve Projeleme Esasları, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayını, Ankara. Ülger, P. Güzel, E., Akdemir, B., Kayışoğlu, B., Pınar, Y., Eker, B. Bayhan, Y. (1996), Tarım Makinaları İlkeleri, Fakülteler Matbaası, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toprak İşleme Makinaları Tasarımlarıyla İlgili Tanımlar, Mühendisliğin Tanımı, Mühendislik Tasarımlarının Geçmişi, Makina Tasarımının Kuralları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Toprak İşlemenin ve doğrudan ekimin esasları ve dizayn parametrelerine İlişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Toprak İşlemenin ve doğrudan ekimin esasları ve dizayn parametrelerine İlişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Toprak İşleme makinalarının performansı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Toprak İşleme makinalarının performansı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Pulluk aktif, pasif organları, yüzey geometrisi ve tasarımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Pulluk aktif, pasif organları, yüzey geometrisi ve tasarımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | İkincil toprak İşleme aletlerin tasarımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Traktör kuyruk milinden hareket alan aletlerin kinematiği ve dinamiği. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Traktör kuyruk milinden hareket alan aletlerin kinematiği ve dinamiği. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Titreşimli ve salınımlı aletlerin tasarımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Ders uygulamaları. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Ders uygulamaları. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprak işlem yöntemlerini ve makinelerini öğrenerek seçim yapabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Temel makina mühendisliği ve tarımsal ürünlere ilişkin özellikleri sentezleyebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Elde ettiği bilgileri kullanarak uygun makine tasarımları yapabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprak işlem yöntemlerini ve makinelerini öğrenerek seçim yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel makina mühendisliği ve tarımsal ürünlere ilişkin özellikleri sentezleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Elde ettiği bilgileri kullanarak uygun makine tasarımları yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |