Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekim Makineleri Tasarımı | BSM5031 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç |
Tarımsal mekanizasyon alanında tohum yatağı hazırlığı teknikleri, ekim ve dikim yöntemleri, ve bu yöntemlerin uygulanmasında kullanılan ekim ve dikim makinalarının tasarımı, kullanımı, onarımları, ayar ve bakımları konularında bilgi ve beceriler kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Değişik tarım ürünlerinin yetiştirilmesi için genel anlamda tohum yatağı hazırlığı, ekim ve dikim, tekniklerini bilmesi ve farklı iklim ve toprak koşullarında tohum yatağı hazırlığı, ekim, ve dikim, tekniklerini bilmesi ve uygulayabilmesi; 2 Bitkisel üretimde tohum yatağı hazırlığı, ekim ve dikim, amaçlı kullanılan her türlü alet ve makinaların, tasarımları, kullanımı, tamir bakım ve ayarlarının yapılabilmesi konusunda bilgilerle donatılmış olması; 3 Azaltılmış toprak işleme ve tohum yatağı hazırlığı ile anıza ekim veya direk ekim konularında bilgi birikimine sahip olması ; |
Ders Kaynakları |
Gökçebay, B.,1986. Tarım Makinaları -I. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:979.. Üniversite Basımevi. Ankara.
Önal., İ., 1987. Ekim, Bakım -Gübreleme Makinaları. Ege Üniversitesi Yayınları. No:490. Bornova, İzmir.
Önal, İ. 2004. Ekim, dikim ve gübreleme makineleri. Eğe Üniversitesi Tarım teknolojileri Bölümü. 2004. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 38 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,49 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki sıklığı, sıra arası, sıra üzeri, ekim normu ilişkileri. | Ders |
2 | Ekim yöntemleri ve ekim makinalarının sınıflandırılması. | Ders |
3 | Ekim makinalarının işlevsel analizi-genel | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Serpme ekim makinaları ve serme ekim teorisi. | Ders Problem Çözme |
5 | Depo tasarımı, dozajlama. | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Serpme ekim makinası kalibrasyonu. | Ders |
7 | Tahıl ekim makinaları, işlevsel analiz. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Problem Çözme Sözlü |
9 | Ekici düzen tasarımı. | Problem Çözme Ders Beyin Fırtınası |
10 | Hareket iletim sistemi tasarımı. | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Hassas ekim makinaları, işlevsel analiz. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Hareket iletim sistemi tasarımı. | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Performans indislerinin hesaplanması. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Hassas tarım ve ekim. | Ders |
15 | Ödev ve sunumlar. | Ders Gösterim Sözlü Panel |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekim makineleri organlarını, görevlerini bilir, ekim makinelerinin bakım ve onarımını yapar. | Ödev / Proje Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hareket iletim sistemlerinin tasarımını yapar. | Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Farklı ekim makinelerinin işlevsel analizini yapar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekim makineleri organlarını, görevlerini bilir, ekim makinelerinin bakım ve onarımını yapar. | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
Hareket iletim sistemlerinin tasarımını yapar. | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | ;
Farklı ekim makinelerinin işlevsel analizini yapar. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | ;
Ortalama Değer | 3,33 | 2,67 | 2 | 1,67 | 2 | 2,67 | 1,67 | 2,33 | 2,67 | 2,33 | 1,67 |