| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Uygulama Alanları | MDR5002 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin manevi danışmanlığın farklı uygulama alanlarını tanımasını sağlamak; çeşitli kurum, topluluk ve sosyal alanlarda danışmanlık sürecini planlayıp uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
1. Hafta: Dersin tanıtımı ve manevi danışmanlığın uygulama alanlarına genel bakış 2. Hafta: Eğitim kurumlarında manevi danışmanlık 3. Hafta: Hastanelerde ve sağlık merkezlerinde manevi rehberlik 4. Hafta: Cezaevlerinde ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulamalar 5. Hafta: Huzurevleri ve yaşlı bakım merkezlerinde manevi destek 6. Hafta: Sosyal hizmetler ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık 7. Hafta: Ara değerlendirme ve vaka tartışmaları 8. Hafta: Aile ve ev içi danışmanlık uygulamaları 9. Hafta: Çocuk ve ergenlere yönelik manevi rehberlik 10. Hafta: Kriz ve travma müdahalelerinde manevi danışmanlık 11. Hafta: Toplumsal ve kültürel farklılıklara duyarlı danışmanlık 12. Hafta: Kurumsal danışmanlık ve etik sorumluluklar 13. Hafta: Uygulama raporları ve vaka sunumları 14. Hafta: Genel tekrar, uygulama değerlendirmesi ve dönem sonu sunumları |
| Ders Kaynakları |
Koç, M. -Manevi Danışmanlık ve Rehberlik: Teorik Temeller ve Uygulama Alanları.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ara Sınav 2 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve manevi danışmanlığın uygulama alanlarına genel bakış | Tartışmalı Ders |
| 2 | Eğitim kurumlarında manevi danışmanlık | Tartışmalı Ders |
| 3 | Hastanelerde ve sağlık merkezlerinde manevi rehberlik | Tartışmalı Ders |
| 4 | Cezaevlerinde ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulamalar | Tartışmalı Ders |
| 5 | Huzurevleri ve yaşlı bakım merkezlerinde manevi destek | Tartışmalı Ders |
| 6 | Sosyal hizmetler ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık | Tartışmalı Ders |
| 7 | Aile ve ev içi danışmanlık uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara değerlendirme | Seminer |
| 9 | Çocuk ve ergenlere yönelik manevi rehberlik | Tartışmalı Ders |
| 10 | Kriz ve travma müdahalelerinde manevi danışmanlık | Tartışmalı Ders |
| 11 | Toplumsal ve kültürel farklılıklara duyarlı danışmanlık | Tartışmalı Ders |
| 12 | Kurumsal danışmanlık ve etik sorumluluklar | Tartışmalı Ders |
| 13 | Uygulama raporları ve vaka sunumları | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel tekrar, uygulama değerlendirmesi ve dönem sonu sunumları | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Manevi danışmanlığın farklı alanlarını (okul, hastane, cezaevi, huzurevi vb.) tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Alanlara özgü danışmanlık ihtiyaçlarını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Danışan profillerine uygun stratejiler geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Multidisipliner çalışma ortamlarında görev alabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Uygulama süreçlerini raporlar ve sonuçları değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Manevi danışmanlığın farklı alanlarını (okul, hastane, cezaevi, huzurevi vb.) tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Alanlara özgü danışmanlık ihtiyaçlarını değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Danışan profillerine uygun stratejiler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Multidisipliner çalışma ortamlarında görev alabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Uygulama süreçlerini raporlar ve sonuçları değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |