| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Etik | MDR5003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Amaç |
Bu dersin amacı, manevi danışmanlık ve rehberlik uygulamalarında etik ilkelere dayalı bir mesleki tutum geliştirmek, öğrencilerin mesleki sınırlarını ve sorumluluklarını fark etmelerini sağlamak ve etik ikilemler karşısında doğru karar verme becerilerini kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
1. Hafta: Etik ve ahlak kavramları: tanımlar, farklar ve temel etik teoriler 2. Hafta: Meslek etiği ve danışmanlık mesleğinde etik ilkeler 3. Hafta: Manevi danışmanlık ve rehberlikte etik anlayışın temelleri 4. Hafta: Danışan hakları, mahremiyet, gizlilik ve güven ilkesi 5. Hafta: Etik karar verme süreçleri ve modelleri 6. Hafta: Manevi danışman kimliği, mesleki sınırlar ve rol çatışmaları 7. Hafta: Ara değerlendirme ve vaka analizi uygulaması 8. Hafta: Etik ihlaller: nedenleri, sonuçları ve çözüm yolları 9. Hafta: Dinî kurumlar ve etik sorumluluklar 10. Hafta: Kültürel, toplumsal ve inanç farklılıklarında etik hassasiyetler 11. Hafta: Ulusal ve uluslararası etik kodlar (APA vb.) 12. Hafta: Manevi danışmanlıkta etik ikilemlerden örnek olaylar 13. Hafta: Etik ilkelere dayalı profesyonel gelişim ve öz değerlendirme 14. Hafta: Genel tekrar, değerlendirme ve dönem sonu sunumları |
| Ders Kaynakları |
Koç, M.-Manevi Danışmanlık ve Rehberlik: Teorik Temeller ve Uygulama Alanları.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ara Sınav 2 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Etik ve ahlak kavramları: tanımlar, farklar ve temel etik teoriler | Tartışmalı Ders |
| 2 | Meslek etiği ve danışmanlık mesleğinde etik ilkeler | Tartışmalı Ders |
| 3 | Manevi danışmanlık ve rehberlikte etik anlayışın temelleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Danışan hakları, mahremiyet, gizlilik ve güven ilkesi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Etik karar verme süreçleri ve modelleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Manevi danışman kimliği, mesleki sınırlar ve rol çatışmaları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Etik ihlaller: nedenleri, sonuçları ve çözüm yolları | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara değerlendirme | Tartışmalı Ders Seminer |
| 7 | Etik ihlaller: nedenleri, sonuçları ve çözüm yolları | Tartışmalı Ders |
| 10 | Kültürel, toplumsal ve inanç farklılıklarında etik hassasiyetler | Tartışmalı Ders |
| 11 | Ulusal ve uluslararası etik kodlar (APA vb.) | Tartışmalı Ders |
| 12 | Manevi danışmanlıkta etik ikilemlerden örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 13 | Etik ilkelere dayalı profesyonel gelişim ve öz değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel tekrar, değerlendirme ve dönem sonu sunumları | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Etik kavramını, etik değerleri ve meslek etiği ilkelerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Manevi danışmanlıkta etik davranışın önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Danışman–danışan ilişkisinde gizlilik, mahremiyet ve güven ilkelerini uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Etik ihlallerin sonuçlarını ve mesleki sorumlulukları değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ulusal ve uluslararası etik standartları karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Etik kavramını, etik değerleri ve meslek etiği ilkelerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| Manevi danışmanlıkta etik davranışın önemini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Danışman–danışan ilişkisinde gizlilik, mahremiyet ve güven ilkelerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Etik ihlallerin sonuçlarını ve mesleki sorumlulukları değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | ;
| Ulusal ve uluslararası etik standartları karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |