| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ateizm Psikolojisi | MDR5007 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ateizm ve inançsızlık kavramlarını psikolojik açıdan anlaması; ateist bireylerin düşünsel, duygusal ve sosyal süreçlerini değerlendirebilme becerisi kazanmalarıdır. |
| Ders İçeriği |
1. Hafta: Dersin tanıtımı ve ateizm kavramına giriş 2. Hafta: Ateizm tarihi ve düşünsel temelleri 3. Hafta: İnançsızlık ve kişilik özellikleri 4. Hafta: İnançsızlık ve kişilik özellikleri 5. Hafta: İnançsızlık ve kişilik özellikleri 6. Hafta: İnançsızlık ve kişilik özellikleri 7. Hafta: Ara değerlendirme 8. Hafta: Ateist bireylerin sosyal ilişkileri ve toplumsal uyum 9. Hafta: Dinsel inanç ve ateizm psikolojisi karşılaştırması 10. Hafta: Kültürel ve coğrafi farklılıklarda ateist deneyimleri 11. Hafta: Ateizm ve etik/moral değerler 12. Hafta: Ateizm üzerine güncel araştırmalar ve bulgular 13. Hafta: Vaka analizleri ve grup tartışmaları 14. Hafta: Genel tekrar, öğrenci sunumları ve dönem sonu değerlendirmesi |
| Ders Kaynakları |
Ateizm Psikolojisi
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı; ateizm ve psikoloji kavramlarına giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Ateizm tarihçesi ve düşünsel temeller | Tartışmalı Ders |
| 3 | Ateist bireylerin değer sistemleri ve motivasyonları | Tartışmalı Ders |
| 4 | İnançsızlık ve kişilik özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | İnançsızlık ve kişilik özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Ateizm ve yaşam doyumu, mutluluk ve psikolojik iyi oluş | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ateizm ve ruh sağlığı: stres, kaygı, depresyon ve başa çıkma | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara değerlendirme | Tartışmalı Ders Seminer |
| 9 | Din ve ateizm psikolojisi karşılaştırması | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ateizm, etik ve moral değerler | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ateizm, etik ve moral değerler | Tartışmalı Ders |
| 12 | Ateizm üzerine güncel araştırmalar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Ateizm üzerine güncel araştırmalar | Tartışmalı Ders |
| 14 | Öğrenci sunumları, genel tekrar ve dönem sonu değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ateizm, agnostisizm ve inançsızlık kavramlarını tanımlar ve tarihçesini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ateizm ile kişilik özellikleri, yaşam doyumu ve ruh sağlığı arasındaki ilişkileri tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Din ve dinsizlik psikolojisi arasındaki farkları karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ateizm psikolojisine dair araştırma yöntemlerini kullanır ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Farklı inanç ve inançsızlık perspektiflerine saygılı ve tarafsız yaklaşır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ateizm, agnostisizm ve inançsızlık kavramlarını tanımlar ve tarihçesini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ateizm ile kişilik özellikleri, yaşam doyumu ve ruh sağlığı arasındaki ilişkileri tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Din ve dinsizlik psikolojisi arasındaki farkları karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ateizm psikolojisine dair araştırma yöntemlerini kullanır ve yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Farklı inanç ve inançsızlık perspektiflerine saygılı ve tarafsız yaklaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |