| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çağdaş İnanç Sorunları | MDR5008 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bireylerin inanç ve inançsızlık kavramının psikolojik köklerini tanımasını sağlamak, inanç ve inançsızlığın gelişim ve değişim, zihni yapı ve mekanizmaları incelemektir. |
| Ders İçeriği |
Süreç olarak iman, imanın dini tutumu yapılandırması, iman ve kişilik ilişkisi ve dini şüphelerin inançsızlık üzerindeki etkileri gibi konular ele alınmaktadır. Bu konuda Batı'da yapılan araştırma ve geliştirilen teoriler anlatılmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Fatiş, E. (2016). Güncel İnanç Problemleri ve Analitik Çözümler. Eğitim Yayınevi.
Erdem, Ö. F. (2021). Bir Müslüman Deizm ve Ateizm’e Nasıl Bakmalı?. BEYAN YAYINLARI. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 14 | 14 hafta | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, günümüzdeki inanç problemlerinin neler olduğunu öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bu problemlerin kaynağının ne olduğunu analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, günümüzdeki inanç problemlerinin neler olduğunu öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu problemlerin kaynağının ne olduğunu analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |