EN
  • Anasayfa
  • MDR5008 Çağdaş İnanç Sorunları (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MDR5008 - Çağdaş İnanç Sorunları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş İnanç Sorunları MDR5008 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Ders Veren
Amaç

Bireylerin inanç ve inançsızlık kavramının psikolojik köklerini tanımasını sağlamak, inanç ve inançsızlığın gelişim ve değişim, zihni yapı ve mekanizmaları incelemektir.

Ders İçeriği

Süreç olarak iman, imanın dini tutumu yapılandırması, iman ve kişilik ilişkisi ve dini şüphelerin inançsızlık üzerindeki etkileri gibi konular ele alınmaktadır. Bu konuda Batı'da yapılan araştırma ve geliştirilen teoriler anlatılmaktadır.

Ders Kaynakları Fatiş, E. (2016). Güncel İnanç Problemleri ve Analitik Çözümler. Eğitim Yayınevi.
Erdem, Ö. F. (2021). Bir Müslüman Deizm ve Ateizm’e Nasıl Bakmalı?. BEYAN YAYINLARI.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
14 14 hafta Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, günümüzdeki inanç problemlerinin neler olduğunu öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu problemlerin kaynağının ne olduğunu analiz eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci, günümüzdeki inanç problemlerinin neler olduğunu öğrenir. - - - - - - - - -
Bu problemlerin kaynağının ne olduğunu analiz eder. - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - -