| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyal Medya Okuryazarlığı | MDR5015 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Medyada yer alan bilgileri anlayabilmek. |
| Ders İçeriği |
Medya, iletişim, haberleşme. |
| Ders Kaynakları |
MEDYA OKURYAZARLIĞI-Prof. Nilüfer Sezer
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 4 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Medyaya giriş. | Ders |
| 2 | Medyanın temel kavramları | Ders |
| 3 | Medya türleri-Televizyon | Ders |
| 4 | Medya türleri-Radyo | Ders |
| 5 | Medya türleri-dergi, gazete | Ders |
| 6 | Medya türleri- internet | Ders |
| 6 | Medya türleri- internet | Ders |
| 6 | Medya türleri- internet | Ders |
| 9 | Okuduğunu anlama | Ders |
| 9 | Okuduğunu anlama | Ders |
| 9 | Okuduğunu anlama | Ders |
| 12 | Yazım kuralları | Ders |
| 13 | Metin Türleri | Ders |
| 13 | Metin Türleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Medyayı anlamak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Eleştirel bakışı güçlendirme ve yeni bireysel söylemler geliştirebilme | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme kabiliyetini edinebilme. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Yeni sosyal medya iletişim araçlarının etkin kullanımını sağlamak | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Medyayı anlamak. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
| Eleştirel bakışı güçlendirme ve yeni bireysel söylemler geliştirebilme | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | ;
| Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme kabiliyetini edinebilme. | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yeni sosyal medya iletişim araçlarının etkin kullanımını sağlamak | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3,25 | 3,5 | 3,75 | 4 | 4 | 4,5 | 4,5 | 4,25 | 3,25 |