| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Manevi Danışmanlık Uygulamaları I | MDR5023 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin manevi danışmanlıkta temel uygulama becerilerini geliştirmesi; danışanla doğru iletişim kurabilme, vaka analizi yapabilme ve etik sınırları uygulayabilme yetkinliği kazanmaları. |
| Ders İçeriği |
1. Hafta: Dersin tanıtımı ve manevi danışmanlık süreci genel bakış 2. Hafta: Temel iletişim becerileri: aktif dinleme, empati 3. Hafta: Danışan tanıma ve ihtiyaç analizi 4. Hafta: Manevi rehberlikte görüşme teknikleri 5. Hafta: Etik uygulamalar ve danışan hakları 6. Hafta: Örnek vaka analizi ve grup çalışması 7. Hafta: Ara değerlendirme ve rol oyunları 8. Hafta: Problem çözme ve karar verme teknikleri 9. Hafta: Kriz durumlarında manevi danışmanlık 10. Hafta: Aile ve toplumsal bağlamda danışmanlık 11. Hafta: Kültürel ve inanç farklılıklarına duyarlılık 12. Hafta: Kayıt tutma ve raporlama uygulamaları 13. Hafta: Vaka sunumları ve grup değerlendirmeleri 14. Hafta: Genel tekrar ve dönem sonu uygulama sunumları |
| Ders Kaynakları |
Koç, M. -Manevi Danışmanlık ve Rehberlik: Teorik Temeller ve Uygulama Alanları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve manevi danışmanlık süreci genel bakış | Tartışmalı Ders |
| 2 | Temel iletişim becerileri: aktif dinleme, empati | Tartışmalı Ders |
| 3 | Danışan tanıma ve ihtiyaç analizi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Manevi rehberlikte görüşme teknikleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Etik uygulamalar ve danışan hakları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Örnek vaka analizi ve grup çalışması | Tartışmalı Ders |
| 7 | Problem çözme ve karar verme teknikleri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kriz durumlarında manevi danışmanlık | Tartışmalı Ders |
| 10 | Aile ve toplumsal bağlamda danışmanlık | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kültürel ve inanç farklılıklarına duyarlılık | Tartışmalı Ders |
| 12 | Kayıt tutma ve raporlama uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 13 | Vaka sunumları ve grup değerlendirmeleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel tekrar ve dönem sonu uygulama sunumları | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Danışanla etkili iletişim tekniklerini uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Manevi danışmanlık sürecinde aktif dinleme ve empati becerilerini kullanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Vaka örneklerini analiz ederek uygun müdahaleler önerir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Etik ilkelere uygun davranır ve danışan haklarını gözetir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Danışma sürecini planlar ve raporlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Danışanla etkili iletişim tekniklerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Manevi danışmanlık sürecinde aktif dinleme ve empati becerilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Vaka örneklerini analiz ederek uygun müdahaleler önerir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Etik ilkelere uygun davranır ve danışan haklarını gözetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Danışma sürecini planlar ve raporlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |