| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Manevi Danışmanlık Uygulamaları II | MDR5024 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin Manevi Danışmanlıkta ileri düzey uygulama ve vaka çözüm becerilerini geliştirmek; gerçek vakalara uygun müdahaleler tasarlayabilmek ve danışmanlık sürecinde profesyonel etik sınırları etkin kullanabilmek. |
| Ders İçeriği |
1. Hafta: İleri görüşme teknikleri ve danışan motivasyonu 2. Hafta: Zor vakalarda danışmanlık stratejileri 3. Hafta: Kriz yönetimi ve travma danışmanlığı 4. Hafta: Grup danışmanlığı ve liderlik becerileri 5. Hafta: Danışan aile ilişkileri ve sistematik yaklaşım 6. Hafta: Etik ikilemler ve çözüm yolları vaka çalışmaları 7. Hafta: Ara değerlendirme ve süpervizyon 8. Hafta: Manevi yönelimli danışmanlıkta kültürel farkındalık 9. Hafta: Danışan sorunlarına bütüncül müdahale teknikleri 10. Hafta: İleri vaka analizi ve uygulama raporlaması 11. Hafta: Multidisipliner yaklaşımlar ve iş birliği 12. Hafta: Etik ihlaller ve mesleki sorumluluk örnekleri 13. Hafta: Vaka sunumları ve grup değerlendirmeleri 14. Hafta: Genel tekrar, uygulama sunumları ve dönem sonu değerlendirmesi |
| Ders Kaynakları |
Koç, M. -Manevi Danışmanlık ve Rehberlik: Teorik Temeller ve Uygulama Alanları.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İleri görüşme teknikleri ve danışan motivasyonu | Tartışmalı Ders |
| 2 | Zor vakalarda danışmanlık stratejileri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kriz yönetimi ve travma danışmanlığı | Tartışmalı Ders |
| 4 | Grup danışmanlığı ve liderlik becerileri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Danışan aile ilişkileri ve sistematik yaklaşım | Tartışmalı Ders |
| 6 | Etik ikilemler ve çözüm yolları vaka çalışmaları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Manevi yönelimli danışmanlıkta kültürel farkındalık | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara değerlendirme | |
| 9 | Danışan sorunlarına bütüncül müdahale teknikleri | Tartışmalı Ders |
| 10 | İleri vaka analizi ve uygulama raporlaması | Tartışmalı Ders |
| 11 | Multidisipliner yaklaşımlar ve iş birliği | Tartışmalı Ders |
| 12 | Etik ihlaller ve mesleki sorumluluk örnekleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Vaka sunumları ve grup değerlendirmeleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel tekrar, uygulama sunumları ve dönem sonu değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gelişmiş danışan değerlendirme ve müdahele tekniklerini uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Karmaşık etik ikilemler karşısında uygun karar verir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Gerçek vaka örnekleri üzerinden danışmanlık sürecini yönetir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Grup çalışmaları ve süpervizyon ile kendi uygulama becerilerini geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Danışmanlık süreçlerini sistematik olarak belgeleyip raporlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gelişmiş danışan değerlendirme ve müdahele tekniklerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Karmaşık etik ikilemler karşısında uygun karar verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Gerçek vaka örnekleri üzerinden danışmanlık sürecini yönetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Grup çalışmaları ve süpervizyon ile kendi uygulama becerilerini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Danışmanlık süreçlerini sistematik olarak belgeleyip raporlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |