| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gazel (Aşk) Şiiri Tahlili | TBA5012 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Başta Uzri Gazel olmak üzere daha sonraki asırlarda ilahi ve nebevi aşkı terennüm eden şiirler incelenir. Kays b. Mülevvah, Ömer b. Ebî Rabia, Rabiatu'l-Adeviyye, İbnü'l-Fârid vb. şairlerinden şiirlerinden örnekler seçilir ve bu örnekler üzerinden biçim ve içerik incelemesi yapılır. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adnan ARSLAN |
| Ders Veren | Prof. Dr. Adnan ARSLAN |
| Amaç |
Öğrencilerin şiirsel metinlerle sağlıklı iletişim kurabilemelerine katkı sağlamak. Öğrencilerin bir gazeli çözümleme noktasında bilgi, birikim ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Gazel ve tarihi gelişimi. Arap edebiyatında gazel (kronolojik süreç). Gazelin biçimsel ve içerik açısından değerlendirilmesi (kuramsal bilgi) |
| Ders Kaynakları |
Kenan Demirayak, Arap Edebiyat Tarihi Serisi,
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 25 |
| Ödev 2 | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 189 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,41 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Gazelin tanımı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Cahiliye'de Gazel | Tartışmalı Ders |
| 3 | İslam'ın İlk Yıllarında Şiir | Tartışmalı Ders |
| 4 | Emeviler'de Gazel | Tartışmalı Ders |
| 5 | Abbasiler'de Gazel | Tartışmalı Ders |
| 6 | Osmanlı Döneminde Gazel | Tartışmalı Ders |
| 7 | Memlüklüler Döneminde Gazel | Tartışmalı Ders |
| 8 | Modern Dönemde Gazel | Tartışmalı Ders |
| 9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Arap Gazelini tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arap Gazelini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |