| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasavvuf Düşüncesinin Oluşumu | TBA5013 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tasavvuf düşüncesinin oluşum sürecini anlatmak ve buradan hareketle İslam düşüncesiyle olan irtibatını göstermektir. |
| Ders İçeriği |
İlk dönem zühd ve haraketler Tasavvufi düşüncenin yapısı. Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler Vahdet-i vücud ve panteizm İşrakilik Tasavvufi düşüncede mistik etkiler |
| Ders Kaynakları |
Arberry, Sufism, London 2001.
Erol Güngör, İslam Tasavvufunun Meseleleri, İstanbul 1984. Ibn Arabi, Fususu’l-hikem, Beyrut 2000 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İlk dönem zühd ve haraketler | Gösterim |
| 1 | İlk dönem zühd ve haraketler | Gösterim |
| 3 | Zühdden tasavvufa geçiş. | Gösterim |
| 4 | Tasavvufi düşüncenin yapısı. | Gösterim |
| 5 | Tasavvuf ve felsefe ilişkisi | Gösterim |
| 6 | Tasavvuf felsefesinin yapısı | Gösterim |
| 7 | Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler | Gösterim |
| 8 | Tasavvuf felsefesinin temel şahsiyetleri | Gösterim |
| 9 | Tasavvufi düşüncede Tanrı | Gösterim |
| 10 | Tasavvufi düşüncede kainat ve varlık | Gösterim |
| 11 | Tasavvufi düşüncede insan | Gösterim |
| 12 | Vahdet-i vücud ve panteizm | Gösterim |
| 13 | İşrakilik | Gösterim |
| 14 | Tasavvufi düşüncede dinlerin birliği ve diyolog | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| zühd ve tasavvuf kavramlarını karşılaştırır | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| ilk dönemdeki büyük sufilerin görüşlerini kavrar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| ilk dönem sufi okullarını karşılaştırır | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| zühd ve tasavvuf kavramlarını karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| ilk dönemdeki büyük sufilerin görüşlerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| ilk dönem sufi okullarını karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |